Nån som har testat en elgräsklippare ? Verkar finnas både med batteri och sladd.

Gräsklipparen kan man få tyst, men hur fick du tanten tyst ???

Jag har inte lyckats i alla fall >:(

Lämna gärna tips ;D ;D ;D

Kan rekommendera en modern handjagare utan motor. En cylinderklippare.
Den jag har går i princip lika lätt att knuffa som en gräsklippare utan drivning, däremot är den lättare att hantera i trånga passager samt att vända runt. Plus att den klipper mycket snyggt. Plus att den inte kräver underhåll.

Bara fördelar. :)
En nackdel förresten: Kör man över en kotte kan det bli tvärstopp...men det är väl det enda negativa jag kommer på.

Vad heter mirakelklipparn då?
Rally. Ett äkta B-märke från Jula.
Men gud vad nöjd jag är med den. :)

Vi har haft stinkade dundrande motorklippare.
Sen en sprillans ny elklippare, med en otroligt irriterande sladd!
Och förra året satsade vi på ett nyinköp; en modern handjagare.

Går hur smidigt som helst, inte alls så motionskrävande som jag hade hoppats... Låter så mysigt också. Den är supersmidig och lätthanterlig, klipper suveränt och tar liten plats i redskaps-skjulet. (Modellen minns jag inte, men bättre än B och Jula, eftersom det var sambon som köpte - han tycker det ska vara "riktiga doningar"...)

Helt klart bäst med handjagare!!

Och förr var det ALLTID karln som klippte (eftersom det var en Maskin?). Men nu slipper han höra mitt tjat... Handjagaren tror jag räknas som en större sekatör numera... och det området är mitt.

Så här är både käringen och klipparn tystare!!

(men i gengäld har han fått längre "att-göra-lista" av mig)

Handjagad är bra om man har regelbundna vanor och aldrig åker på semester. Men om gräset har fått växa frittt i ett par veckor så får du antingen plocka fram lien eller låna grannens motorklippare... Den förutsätter dessutom en jämn och fin gräsmatta.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.