Ändrade beställningen igår till VeraEdge
 
  • Gilla
Farligkorv
  • Laddar…
Roostertail skrev:
Mindre företag som Interaktiva Hem och även Smart Telematik kan omöjligt säkerställa att de kan leverera inom "rimlig tid" om de inte har produkterna på lager. Jag vet att det har vart stor efterfrågan på exempelvis Zipabox Duo i Europa och att de inte hinner producera boxar i samma takt som efterfrågan, vilket innebär att de inte kommer att prioritera de boxar de får fram till små företag som exempelvis Interaktiva Hem. Min högst personliga åsikt är att man skall väldigt tydlig om man ar grejerna på lager eller inte, allt annat känns högst oseriöst. Detta rör sig ändå om produkter som kostar en del slantar. Hursom hoppas jag att samtliga som beställt får sina grejer.
Företaget som driver smart-telematik är ju ändå många gånger större än IH, sett till bokslut. Men jag håller med dig, de hanterar sina kunder lika ovarsamt som de emballerar sina försändelser (baserat på skräckhistorierna tidigare i tråden). Fast om IH kör dropshipping från S-T kanske det är S-T som emballerar dåligt för att ge IH sämre rykte? :p
 
Freddan101 skrev:
Hur var era prylar paketerade? Med packmaterial för att fylla ut lådan?
På samma sätt som du beskriver. Produkterna hade ramlat ur sina förpackningar.
 
n0ir skrev:
Verkar troligt att www.interaktivahem.se kör med dropshipping från andra leverantörer.

Fick efter tre veckor till slut resten av min beställning (en Zipabox) som jag lade 31/10.

På följesedelns står det att paketet kommer direkt från smart-telematik.se.

Dessvärre har IH beställt en vanlig Zipabox från smart-telematik och inte den Zipabox Duo som jag beställde. :S

Känns som en fars! Vi får se hur IH löser problemet, men det känns ju hopplöst att behöva vänta ytterligare tre veckor på att få den nya controllern.

Direkt efter jag lade beställningen från IH lade jag också en beställning från m.nu på en del som inte IH hade i lager. Fick leverans från m.nu efter två dagar och det tog lika många dagar att få en produkt utbytt (utbytesprodukten skickades innan m.nu ens hade fått tillbaka returen). Viss skillnad.
Returnerade den Zipabox Duo som jag hade beställt från Interaktiva Hem i början av december men har fortfarande inte fått någon återbetalning.

Har inte heller fått de 4 Fibaro dimmerpuckarna som beställdes och betalades samtidigt.

Har mailat ett antal gånger men får aldrig något ordentligt besked.

Är det någon som har haft ytterligare kontakt med IH? Börjar kännas lite skumt. Hur lång tid har ett företag på sig att betala tillbaka pengar för en returnerad vara?
 
Jag beställde från början styrbox och en massa brytare och dimrar från Fibaro. IH frågade därefter om jag ville byta ut mot andra brytare men jag höll från början fast vid min order. Efter andra eller tredje mailet från IH om jag inte ville byta till något annat läste jag en hel del om Fibaro och insåg att det förmodligen inte kommer några uppdaterade brytare som ersättning för de som stoppats i Sverige och uppdatering av programvara till deras styrbox verkar också dra ut på tiden. Jag returnerade då det jag hade fått (styrbox och sensorer). Klurade vidare under en vecka innan jag lade en ny beställning enbart på brytare från Qubino och en Aeon Labs USB-sticka istället. Fick sakerna efter ca en vecka och även återbetalning på mitt kort.
Mig har de svarat inom ett halvt dygn varje gång jag varit i kontakt med dem.
 
Jag beställde också en hel del Fibaropuckar som jag betalade med kort. Sen stoppades ju dessa som bekant. Jag avbeställde då min order och pengarna var tillbaka på kontot några dagar senare.
 
är det nån som har koll på när fibaropuckarna ska börja säljas igen?
 
Blir det en ny beställning i vår/sommar/höst så är jag intresserad. Hoppas man hittar den tråden i tid bara :)
 
daugaard skrev:
är det nån som har koll på när fibaropuckarna ska börja säljas igen?
reläpuckarna säljs redan, dimmer vet ingen när den kommer
 
kollade på m.nu och dom säger att dimmern utlovas i andra kvartalet 2015. sen får man vell se om de blir så.
 
Om fibaros grejer släpps så kanske man kan samordna en beställning i höst?
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Det låter som en god idé. Jag behöver ett gäng dimmers men jag är lite kinkig och vill ha Fibaros just på grund av deras dubbel-tryck.
 
Janus82 skrev:
Det låter som en god idé. Jag behöver ett gäng dimmers men jag är lite kinkig och vill ha Fibaros just på grund av deras dubbel-tryck.
Har du Zipabox eller Fibaro Controller?
Om du har Zipabox så har jag gjort en regel för att fixa dubbeltryck/trippeltryck etc för vilken tryckknapp som helst. (jag har Qubino)

Länk till senast uppdaterade inlägg!!

Går säkert programmera in funktionen i LUA i Fibaros controller om du har den...

/hpnisse
 
D
Tycker ni det är bäst att beställa Z-wave produkter från : www.interaktivahem.se eller finns det andra sidor eller affärer som är bättre?

Sedan när man ändå frågar. Kanske lite råd. Har inte någon erfarenhet av Z-wave eller liknande system. Men ny lägenhet på gång och ska göra om planslösningen så känns perferkt med att använda Z-wave så man kan ha trådlös tändknappar i stället för dra nya ledningar. Tänkte längre fram utöka så man kan samankopla fler lamtändare då även med ir sensor. Så tips om vad som behövs och vad jag ska tänka på hade uppskatas.
 
Daniel_82 skrev:
Tycker ni det är bäst att beställa Z-wave produkter från : www.interaktivahem.se eller finns det andra sidor eller affärer som är bättre?

Sedan när man ändå frågar. Kanske lite råd. Har inte någon erfarenhet av Z-wave eller liknande system. Men ny lägenhet på gång och ska göra om planslösningen så känns perferkt med att använda Z-wave så man kan ha trådlös tändknappar i stället för dra nya ledningar. Tänkte längre fram utöka så man kan samankopla fler lamtändare då även med ir sensor. Så tips om vad som behövs och vad jag ska tänka på hade uppskatas.

Nu är det ju lite olika på vad man uppskattar hos sin leverantör. Men jag själv har inte mycket övers för IH. Allt mitt sedan missen med dem är beställt på m.nu. De är väldigt duktiga och återkopplar snabbt om så skulle behövas. Uppskattas verkligen i mitt fall.
Annars är väl Vesternet bra också, dock UK.

Det svåra med att komma igång är att välja controller kan jag tycka. Och det finns två tre läger på vad som är "bäst". Sedan är det bara att koppla på ett bar brytare och testa sig fram innan man enkelt bygger vidare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.