Köpte några led spottar från Kina 230v och ett drivdon per lampa. Vad ska man ha för dimmer till dom?
1424025673918871428942.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1424025723331-1185704591.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen alls, jag ser ingenting på bilderna som tyder på att drivdonet är dimbart :(

Dom är köpte som dimbara iallafall står även på kartongen dom låg i

Länk?

SLÄNG KINA-SKITEN ELLER LÄMNA TILLBAKA DOM

Verkar sakna CE-märkning. Sen är dom nog inte gjorda för att anslutas på ett korrekt sätt med tanke på sladd-stumparna på primärsidan.

Och kollar man noga på märkningen på drivdonet, vet man tydligen inte på vilken sida som 230 ansluts på. Eftersom LED-chippet är anslutet där det står AC in och de 2 sladd-stumparna är märkta + och -.

Sen kan jag sätta en mindre summa på att de inte skulle klara kraven på tillräkligt isolationsavstånd mellan primär och sekundärsida i drivdonet.

• Gilla
erik5678 och 1 till
  • Laddar…
Här kommer en länkhttp://www.lemonbest.com/lemonbest-warm-9w-recessed-cabinet-led-ceiling-downlight-for-home-garden-business-illumination-decoration-1827

Svårt att avgöra frågan om "dimbarhet" (min understrykning).
" Input Voltage: AC/100-245V(110V, 220V)
Dimension: 86(D)*42(H)mm
Lumens: 300-350ml
Open Hole: 70mm
Beam Angle: 45 Degree
Dimmable: Yes/Non
Color: Warm White(2800-3500K)
Cool White(5500-6500K)
Material: Aluminum
LED Beads: 3 Leds
LED Chips: Epistar(is the largest Manufacturer of LEDs)
Driver: The Outer Constant-Current Source "

Ungefär som vanligt då, medföljande driver är rena skräpet och det hela slutar med att TS får skaffa en riktig driver typ Jolly eller motsvarande.

Har funderingar på att köpa en driver till alla men vad ska jag ha då? Tanken är 8 st lampor

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.