Detta är ju inget, farsan har renoverat sedan 1980 ca :D
 
Redigerat:
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Här går det sakta men säkert framåt, fått upp OSB på garderoben och nu börjat titta på väggen mellan grabbens rum och köket. Syllen på golvet har vi lagt men regeln i taket är kvar sedan gamla ägarens renovering, den ska bort och flyttas lite
DSC_0183.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Se till att skaffa en riktig byggdammsugare, den på bilden kommer inte att hålla länge till:)
 
D+en har hållit svinlänge, använder en grovfrånskiljare dock

edit: Jag har testat både och btw, och jag måste säga att när det gäller att suga småsten och skit (Tex för att göra rent efter rivning) så är vanlig konsumentdammsugare + grovfrånskiljare mycket mer effektivt (Suger mycker bättre)
 
Redigerat:
Det beror nog på om du använder påse eller inte..
Grovdammsugare utan påse tappar mycket av suget ganska fort om det är slipdamm eller gipsdamm

Använder alltid påse i min Flex, tyvärr kostar påsarna 70-100:-/st men jag är övertygad om att livslängden fördubblas.
Mina före detta arbetskamrater (snickare och mattläggare) fick varsin puck, efter 2år så funkade bara mattläggarens och han använde alltid påse
 
Finns kanske piratpåsar?
 
Det gör det säkert. Någon nämnde i en annan tråd att han använda biltema-påsar till sin dammsugare av annat fabrikat.
 
Jag tycker det är konstigt att grovfrånskiljare inte längre finns att köpa, jag använder farsans som hängt med i säkert 20 år, grymt smart produkt, eftersom man separerar på in och ut så är det bara de minsta, minsta partiklarna som hamnar i filtret det betyder att filtret räcker längre, samt du kan suga upp allt från vatten till sten.

Hittade ingen bra bild på vår, men här kan man se den
DSC_0028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nackdelen med pirat eller egentligen kärcher original (eftersom det är dom som gör den) är att det är papperspåsar, Flex påsarna är av tygliknande material. Papperspåsarna blir råa av den kalla / varma luften och spricker efter ett tag...
Tygpåsarna kan bli proppfulla utan att spricka,det enda som händer är att maskinen blir blytung :)
 
Erbjudande: Jag bjuder dig på en öl om du blir 100 % klar med badrummet innan sista februari
 
Hans farsa har ju hållt på att renovera sitt hus sen 1980 så TS har ju gott om tid på sig om han vill hålla på familjetraditionen :D
 
AndersMalmgren skrev:
Jag tycker det är konstigt att grovfrånskiljare inte längre finns att köpa, jag använder farsans som hängt med i säkert 20 år, grymt smart produkt, eftersom man separerar på in och ut så är det bara de minsta, minsta partiklarna som hamnar i filtret det betyder att filtret räcker längre, samt du kan suga upp allt från vatten till sten.
]
Jovisst finns det sådana men det heter föravskiljare så sök på det istället.

https://www.google.se/search?q=föra...=eRraVL2UN8rCywO5sICADA&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAg
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Sjörre skrev:
Erbjudande: Jag bjuder dig på en öl om du blir 100 % klar med badrummet innan sista februari
Du skulle nog kunna rätt säkert kunna bjuda mig på en månadslön med utan att bli av med den :p
 
Tänk om det vara lika enkelt och snabbt som på mitt jobb, skulle varit klar för länge sedan :p
kod.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det inte oftast slipdamm som tar kål dammsugarna? Då känns det ju konstigt att en grovfrånskiljare ökar livslängden. Även om ni uppenbart bevisat motsatsen.

Själv kör jag med en Dustcontrol (permanent lånad). Den suger allt och man har varken problem med damm eller dyra påsar. Men den låter förskräckligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.