1. Den är 64 cm.
2. Oj, den här typen av vitvaror har jag gillat länge! Ännu har det inte blivit av att skaffa någon eftersom renoveringen av övervåningen har tagit all vår lediga tid. Nu är den klar och det är dags att börja ta tag i nedervåningen.
Både min man och jag älskar färger och skulle nog ha svårt att enas om vilken vi skulle ha, men den är helt rätt för vårat retro-lantliga kök som är husets hjärta. Här tillbringar vi mycket tid, ensamma och med vänner och med denna färgexplosion av glädje och nostalgi skulle köket kännas än mer ombonat, varmt och lustfyllt. Hmm.. Nu ska jag titta på färgerna igen! :)

Svar X
Motivering: Skulle passa utmärkt till vårat budget 50-talskök med röda luckor och svart-vit kakel. Dessutom passa särdeles bra då nuvarande kyl håller på att tappa dörren och ekonomin är allmän ansträngd p.g.a. sjukskrivningar och föräldraledighet.

Mitt kök är lika färglöst som det är omodernt. Behöver nåt som piggar upp så jag inte riskerar att somna om när jag kommer in för att dricka kaffe på morgonen................

Svar: X 64cm

Skulle verkligen pryda sin plats i vårqat nyrenoverade "Annex" ( gammal sommarstuga från 1946) Tapeten består av min Fantomen samling suvernt uppklistrat på väggarna. Kylskåpet skulle vara så stiligt som en färgklick mot den svartvita väggen!

x, 64 cm djup.
I vårat kök, från början av nittonhundratalet, är det bred pärlspånt som sätter stilen. Så ett kylskåp med lite mer rundade former är det som gäller, om det inte ska gömmas undan...

Svar X 64cm.

Skulle hjärna byta ut vår rostfria kyl/frys till något färgglatt. Tyvärr så finns det fortfarande många hål att stoppa pengarna i så detta har inte prioriterats.

x, 64

Jag håler på att gör min fars sommarstuga till åretruntstandard med små medel.
Dels skulle den passa in i köket som jag skall renovera.
Men 'ven ochså för att huset är gammalt och designen är vad jag tänkt mig.
PLUS. I dagens läge har jag inte ens varken kyl eller frys.
Kör med en liten vinkylare. :(

Lycka till alla :)

svaret är: X. 64

En ny kyl och frys är precis det jag behöver, särskilt nu när jag har ont om klöver. Vill verkligen köpa ny kyl, då vår nuvarande spräckt vår kalkyl. Maten hålls för varm, då nätspänningen försvann.

X
En sådan kyl skulle ge husefrid för mig och bra reklam för er....

Svaret är: X. 64cm

Efter alla lönlösa försök i tävling efter tävling, tycker jag nog att det kan få vara vår tur att vinna nå´t som både jag och min fru tycker om...

Vi har länge kollat på er otroligt snygga design och frågat oss när vi kommer kunna få möjlighet att köpa någon av era produkter.

Med deltagandet i denna tävling hoppas vi att kunna få ta del av ert sortiment utan att behöva köpa en del av det = )

RÄTTA SVARET ÄR X DVS. 64cm.
Jag ÄLSKAR RETRO!!!! :wow:
Skulle verkligen vilja/behöva en härlig färgklick i mitt Vita tråkiga kök så jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS att vara den lyckliga vinnaren av denna underbara kyl/frysen!! (y):D

Svar X!
Vi behöver vitvaror till vår nya sommarlägenhet i skärgården. Då hade en kall, retro och cool kyl/frys från Gorenjes passat perfekt!

Rätt svar: x 64cm
Vore kul med lite färg i köket,
Skulle garanterat pigga upp morgonhumöret
Att få plocka fram juice och ägg ur en färgglad skönhet

murak
Svar X, 64

Jag är med i tävlingen för min sambos skull. Vi är i full färd med att bygga nytt hus och försöker spara varenda krona för att ha råd med kontantinsatsen, vilket bland annat resulterat i att hon inte kan få den Gorenje Retro kyl som hon helst skulle vilja ha och vilken hon suktat efter i flera år. Varje gång vi går i en vitvarubutik där de säljs så stannar hon och tittar på dem. Hon vet inte att jag är med i tävlingen, så det hade varit en rolig överraskning för henne om vi vann.

/Joakim (& Sanna)

rätt svar är x 64 cm
Jag hade en sån kyl under 60-talet ( annat märke) men typ samma
har saknat den, för den hade fantastisk kyla samt svalde hur mycket som helst
den känns nästan som ett stort kylrum iom mängden man får in
Lite overkligt kan det kännas att kunna proppa in så otroligt mycket
ett stort ++ är att den oxå är så förbålt snygg, så man vill oxå ha den som ett "konstverk"
Micke

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.