Hej!
Vi har bott i vår villa 2,5 år nu och det sitter ett filter (?) på vattenröret från vattenpumpen.
Jag undrar helt enkelt om det behöver göras rent eller bytas med vissa intervaller. Om det ska plockas ner, ska jag stänga av vattnet innan för att undvika en kalldusch? IMAG1144.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En eller två gånger per år brukar jag rengöra mitt. Har ditt suttit där i 2,5 år är det säkert lika bra att köpa en ny insats. Stäng vattnet och pumpen innan du öppnar filtret. Var rädd om O-ringen och se till att få den på samma plats när du sätter ihop grejorna.

Immobil skrev:
En eller två gånger per år brukar jag rengöra mitt. Har ditt suttit där i 2,5 år är det säkert lika bra att köpa en ny insats. Stäng vattnet och pumpen innan du öppnar filtret. Var rädd om O-ringen och se till att få den på samma plats när du sätter ihop grejorna.
Tack! Det blir en tur till den lokala rörisen imorgon då.

Tänkte ta tag i detta idag men filtret sitter som berget! Visst ska man skruva loss den vita ringen? Finns det verktyg för det eller har den helt enkelt fastnat?

det finns en stor ringnyckel som passar på den vita ringen

Knacka försiktigt med en hammare i urholkningarna på den vita ringen. Då brukar den ge med sig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.