200 194 läst · 1 109 svar
200k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Jag har fått in 4.030. Efter det så har allt blivit sjukt segt. Tänder en lampa med appen, väntar 10 sek innan nåt händer. Säger att alla min qubino dimmers måste rekonfigureras, provat det och då försvinner dem ur appen och tappar namn. Trots att jag valt "soft" som skall bibehålla namnen/id
Får väl reseta och börja från scratch kanske
hmm med andra ord så skall man vänta ett tag innan man uppgraderar...Tobiasfranzen77 skrev:Jag har fått in 4.030. Efter det så har allt blivit sjukt segt. Tänder en lampa med appen, väntar 10 sek innan nåt händer. Säger att alla min qubino dimmers måste rekonfigureras, provat det och då försvinner dem ur appen och tappar namn. Trots att jag valt "soft" som skall bibehålla namnen/id
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Det är ju fortfarande en BETA så enda skillnaden denna gången var att man införlivades att alla problem var lösta då det inte stod några "known issues"
Jag har faktiskt inga problem alls. Faktum är att min Greenwave förgreningskontakt fungerar bättre och att den inte längre står att den ska konfigureras om. Annars har jag mestadels grejer från Fibaro och de har ju alltid fungerat.KristoferL skrev:
Har följande hårdvara:
3st Fibaro 2x1,5kW
7st Fibaro Wallplug
1st Fibaro dimmer
2st Everspring pluggar med energiförbrukning
1st Greenwave förgreningsdosa
3st Fibaro Brandvarnare
1st Fibaro Motionsensor
1st Fibaro Universalsensor med 4st tempprobar
Vill utöka med ett grenuttag till samt några Qubinoreläer när de väl fungerar som de ska. Eller har de fått stöd nu med 4.030?
Tobiasfranzen77 skrev:Jag har fått in 4.030. Efter det så har allt blivit sjukt segt. Tänder en lampa med appen, väntar 10 sek innan nåt händer. Säger att alla min qubino dimmers måste rekonfigureras, provat det och då försvinner dem ur appen och tappar namn. Trots att jag valt "soft" som skall bibehålla namnen/id
Jag märker inte av någon seghet alls varken med appen eller via datorn. Allt sker ögonblickligen precis som det alltid har gjort.
Jag har ganska nyligen skaffat min Motionsensor och tänkte börja använda den inbyggda ljussensorn men jag tycker att den visar väldigt låga världen. Just nu visar den 11lux klockan 15:57. Vad använder ni för världen för tändning och släckning? Sensorn sitter inomhus i ett hörn ovanför fönstren så den får inget direkt ljus på sig utifrån. Hur har ni placerat era?
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Fick hem en z-wave.me controller som jag ska styra mina gardiner med. (Roller shutter)
Vet inte om det har med 4.030 att göra eller om det helt enkelt är omöjligt att konfigurera den?
Någon som lyckats med konststycket?
Vet inte om det har med 4.030 att göra eller om det helt enkelt är omöjligt att konfigurera den?
Någon som lyckats med konststycket?
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg