Hej,

jag är tämligen säker på att jag sett en variant där man kan isolera på betonggolvet i källaren med ca 1 cm tjock isolering, lägga golvvärme och klinker ovanpå detta, men utan tätskikt för att det inte ska vara diffusionstätt. Jag har vattenburen värme, och har för mig att jag sett sådant system, kanske här någonstans fast jag inte lyckas söka reda på det?

Är jag ute och cyklar helt och hållet? Eller kan någon hjälpa mig rätt?
 
Även lite isolering gör en stor skillnad jämfört med ingen isolering. Tänk på ett sittunderlag när du går på hockey. Där gör några mm ganska mycket. Eller testa att sitta med bar rumpa på kall betong jämfört med en jeansklädd rumpa.
 
Jodå, lite isolering gör alltid nytta, det viktigaste är väl att få mer värme upp än ner... Men framförallt just det att få fukten att kunna vandra då det är oisolerat under (nåja, sand-betong-5 cm leca- betong, så lite isolering är det), och därmed kanske få huset att må bra trots allt
 
Jag använde t2:s isolectaskivor i samma situation, fast elgolvvärme, just för att de säger sig vara diffusionsöppna och lämpliga för oisolerade (fuktvandrande) källargolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.