40 616 läst · 72 svar
41k läst
72 svar
Bygga vinkällare i en gammal smörjgrop
Go kväll! I den bästa av världar hade luckan varit lite större men den e större än det ser ut på bilden. Inga problem att ta sig upp och ner, men om jag odlar en ordentlig ölkagge kan den bli kärvt... En bra orsak att hålla sig i form 😜😄. Luckan e bra tung som den e och hade den varit större hade större motorer behövs och då hade luckan tagit för lång tid att öppna. Sen var det smidigt att kunna använda smörjgropens befintliga tak/trall.
Finns tyvärr inget sätt att öppna den om automatiken kärvar, men går ganska lätt att montera bort stagen. Så en uppsättning "panik" verktyg är nog bra att ha down there.
Finns tyvärr inget sätt att öppna den om automatiken kärvar, men går ganska lätt att montera bort stagen. Så en uppsättning "panik" verktyg är nog bra att ha down there.
Glaset tillfälligt installerat, ska limmas fast men väntar med det tills SPA bygget är klart, vill inte riskera att tappa en hammare eller ett SPA-bad på glaset...! Sprayade lampans glas med svart färg för att få känslan av att den brinner, blev rätt coolt faktiskt. Har oxå renoverat en gammal handlampa som blir perfekt när man vill botanisera lite närmare bland vinerna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tegel binder dessutom fukt på ett bra sätt för vinlagring.
Kommer inte att putsa el måla dem. Gillar kontrasten tegel/svart vägg. Och så slipper jag massa extra jobb 😜. Har sett några som målat dem vita och det blir riktigt snyggt men i detta fall tror jag dom blir snyggast original
Renoverare
· Stockholm
· 18 343 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 969 inlägg