Jag försöker att använda en:Aeon Micro Switch G2 v2 bakom en återfjädrande brytare för att tända/släcka belysning (pluginbrytare) Det är inte någon last på Aeonswitchen, detta måste väl gå? Behöver jag ändra något i configurations-fliken? Tacksam för hjälp!
 
Tomas Andersson skrev:
Svarar mig själv.
Konstigt men nu fungerar regeln efter 2 dagar :)
Jag tycker den andra if satsen är helt onödig. Varför inte sätta motion i stället för any i when satsen?
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
matsv skrev:
Jag tycker den andra if satsen är helt onödig. Varför inte sätta motion i stället för any i when satsen?
Alldeles rätt men det fungerar nu så problemet var lite konstigt och jag vet inte varför jag har byggt regeln så naturligt vis blir det samma sak om man gör så.
 
Jag har lekt lite och byggt plattor som jag satt upp i huset en i hallen och en i köket. Som ni ser kan jag ändra på bakgrundsfärgen och vad ska man då ha det till… Jo jag tänkte så här att när huset är larmat lyser det rött runt skärmen så man inte glömmer att larma av. Svagt ljusblått när man är hemma bara för att jag tycker det är effektfullt. Men vad man ska med grönt eller gult till vet jag inte men kanske blir det gult när huset är skalskyddat.

IMG_0002_2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
matolb och 11 till
  • Laddar…
har du satt plattan mot glasskiva och led bakom glasskivan?

hemmafixat eller inköpt fäste?
 
JanneSjo skrev:
har du satt plattan mot glasskiva och led bakom glasskivan?

hemmafixat eller inköpt fäste?
Hemma fixad. Utarbetad i plast och Rgb dioder som styrs av fibaro rgb puck.

Ps ingen laddar sladd på bilden den kommer ut i nedre delen av plastskivan och in i usb. Denna skulle man vilja vara utan men jag vågar inte plocka isär plattan och löda in sladdarna. :(
 
Tomas Andersson skrev:
Hemma fixad. Utarbetad i plast och Rgb dioder som styrs av fibaro rgb puck.

Ps ingen laddar sladd på bilden den kommer ut i nedre delen av plastskivan och in i usb. Denna skulle man vilja vara utan men jag vågar inte plocka isär plattan och löda in sladdarna. :(
Väldigt snyggt gjort!

Är det plexiglas du har sågat ut eller hur har du gjort?

Hade du haft en komplett beskrivning med bilder samt materiallista så hade jag gladeligen betalat för den :)
 
Tomas Andersson skrev:
Jag har lekt lite och byggt plattor som jag satt upp i huset en i hallen och en i köket. Som ni ser kan jag ändra på bakgrundsfärgen och vad ska man då ha det till… Jo jag tänkte så här att när huset är larmat lyser det rött runt skärmen så man inte glömmer att larma av. Svagt ljusblått när man är hemma bara för att jag tycker det är effektfullt. Men vad man ska med grönt eller gult till vet jag inte men kanske blir det gult när huset är skalskyddat.
Grönt kan väl vara "redo" - dvs alla larmsensorer är ok - fast nu hade du iof blått för det normala läget..
Kanske att den lyser grönt en stund precis när larmet är avaktiverat ? :)

Snyggt var det iaf

/K
 
krister ekberg skrev:
Väldigt snyggt gjort!

Är det plexiglas du har sågat ut eller hur har du gjort?

Hade du haft en komplett beskrivning med bilder samt materiallista så hade jag gladeligen betalat för den :)
Lätt bygge. Jag har någon bild som kommer upp senare när jag kommer hem och plasten är vanlig plexiglas (PS) eftersom den är den klaraste plasten men spricker lättare än tex lexan plast (PC). gamal yrkesskada det här med plast. Jobbade 8 år med dessa inom varuhandel.
 
  • Gilla
JanneSjo
  • Laddar…
Tomas Andersson skrev:
Ps ingen laddar sladd på bilden den kommer ut i nedre delen av plastskivan och in i usb. Denna skulle man vilja vara utan men jag vågar inte plocka isär plattan och löda in sladdarna. :(
vet inte utrymmet du har bakom men kanske trådlösladdning / QI laddning skulle vara ett sätt att dölja laddningen bakom plattan.

jag har nyss köpt en intern QI-mottagare till min Samsung S4 mobil på Clas för 99kr och sedan köpt laddare så att jag kan lägga telefonen på laddning utan att stoppa i sladden. Det fungerar mycket bra.
Laddare finns för 300kr och uppåt (även ännu billigare vid köp på internet eller direkt från Kina dock lite fundersam över elsäkerheten när det blir för billigt.).
Nästa år kommer ny version av QI 1.2 - då ska man kunna ha laddaren 30-45 mm ifrån det som ska laddas t ex under ett bord.

Jag har funderat på att även installera QI mottagare i min Note 8 platta men tror inte att den har interna kontakter för QI - men det finns externa mottagare som knappt syns.

Men i din lösning kanske man kan hitta en tunn USB laddsladd så att sladden knappt syns/ kan böjas runt till baksidan likt den externa mottagaren jag länkar till ovan (bild nedan) och då ha vanlig laddare istoppad i mikroUSB uttaget på plattan utan att det märks.
_12.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Tomas Andersson skrev:
Lätt bygge. Jag har någon bild som kommer upp senare när jag kommer hem och plasten är vanlig plexiglas (PS) eftersom den är den klaraste plasten men spricker lättare än tex lexan plast (PC). gamal yrkesskada det här med plast. Jobbade 8 år med dessa inom varuhandel.
mycket intressant att få se hur du har gjort med plasten och hur du satt RGB dioderna etc - mycket snyggt gjort.
 
JanneSjo skrev:
mycket intressant att få se hur du har gjort med plasten och hur du satt RGB dioderna etc - mycket snyggt gjort.
Tack för en trevlig kommentar :)

Jo här kommer lite info hur jag gjorde.
Inköp plast på bauhaus
Mätte upp platan och lade till 4cm åt båda hållen
Kapade till en fyrkant med sänksågen (sakta så den inte smälter för mycket)
Kapar upp hål i mitten.
Slipar alla kanter mycket slät och rundar hörnen.
Borrar hål som är försänkta
Ta sedan bort skyddsfilmen på baksidan och slipa den med ett fint sandpapper tex 180 tills den blir mjölvit. Detta är att föredra annars är det lätt att ett damkorn eller en repa lyser upp efter montaget.
Borrade hål i väggen (jag har elskåpet bakom denna vägg)
Monterade led stripes och fibaro rgb puck och kollade att allt fungera.
Montera plasten på väggen.
Tejpade fast plattan med TF dubbelhäftade tejp (skumtejp)
Färdig.

Verktyg som är bra att ha till detta.

IMG_0015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterad platta på vägg med ledstripes.

IMG_0001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inköp av material

Zipato och fibaro på smart-telematik
Plast på bauhaus
Led från kina Aliexpress

Hoppas någon fick lite inspiration av mig alla tycker nog inte om detta eftersom det är hårfint mellan mjuk färgad platta till att känslan blir disco dags.
 
  • Gilla
matsv och 2 till
  • Laddar…
Jag ser inte de bifogade filerna i din beskrivning Tomas
 
JanneSjo skrev:
Jag ser inte de bifogade filerna i din beskrivning Tomas
Konstigt för jag ser dom men detta har hänt förut på forumet och då provade han med en annan webläsare men har kommer bilderna igen.
IMG_0015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JanneSjo och 2 till
  • Laddar…
Tjo, Nån som jobbat med zipaboxens API:er. Ska sägas att jag är helt nybörjare men jag förstår inte riktigt vad som är fel. Jag har läst ut en scheduler jag vill kunna modifiera som ser ut såhär

{
"className": null,
"tags": null,
"astroWeather": null,
"activeUntil": null,
"astro": null,
"order": null,
"repeatInterval": null,
"name": "TestMotorvärmare",
"uuid": "LÅNGTUUIDHÄR",
"astroOffset": null,
"cronExpression": "0 0 0 28 11 ? 2014",
"repeatUnit": null,
"activeFrom": "2014-11-27T23:00:00Z"
}


Tänkte att i min naivitet att det bara borde vara att kopiera det ovan, modifiera tex cron och köra en put. Men vad jag än putar (även exakt samma som ovan) så får jag bara

{
"success": false,
"errors": [
"need astroWeather with astro"
]
}

Nån som kan förklara hur det ska gå till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.