Tobiasfranzen77 skrev:
[länk]
först kommer man till en sida där man får logga in med sitt googlekonto eller facebook

This webpage is not available

Reload Hide details
The connection to irdatabase.globalcache.com was interrupted.
Check your Internet connection
Check any cables and reboot any routers, modems, or other network devices you may be using.
Allow Chrome to access the network in your firewall or antivirus settings.
If it is already listed as a program allowed to access the network, try removing it from the list and adding it again.
If you use a proxy server...
Check your proxy settings or contact your network administrator to make sure the proxy server is working. If you don't believe you should be using a proxy server: Go to the Chrome menu > Settings > Show advanced settings... > Change proxy settings... > LAN Settings and deselect "Use a proxy server for your LAN".
Error code: ERR_CONNECTION_RESET
 
Tobiasfranzen77 skrev:
[länk]
först kommer man till en sida där man får logga in med sitt googlekonto eller facebook
På jobbet med chrome fick jag upp inloggnignen, jäkligt underligt. men ja, detta verkar ju riktigt bra :)
 
Sidan lyser rött så det är nog virusprogrammen som stoppar på hemdatorn. Brukar stänga av brandväggarna då jag litar på routerns. Blir enklare när man ska komma åt NAS och ipkamera mm.
Jag hittade dock inte koder till min digitalbox...som är egentligen den enda jag måste styra med ir
 
Detta kan också vara felet:
irdatabase.globalcache.com uses an invalid security certificate. The certificate expired on 2014-01-20 05:42. The current time is 2014-11-19 13:08. (Error code: sec_error_expired_certificate)
(Slarvigt av dem)
 
någon som har något annat tips vart man kan finna ir-koder? Eller någon här som har en samsung SMT-C7160 (digitalbox som comhem använde sig av innan TiVo)
Efter ganska idokt sökande så har jag endast hittat sidor med HEX koder
 
HEX duger fint - bara att översätta ;-)

Tittade i iRule och dom har alla koder verkar det som, dessvärre är de s.k. "database codes" vilket innebär att man kan använda dom men man ser inte vad som är definitionen :(
 
https://globalcache.zendesk.com/attachments/token/wzsrpcfnkkhgn5d/?...

Hittade på GC´s supportsida att det var många som har haft problem. Rekommenderades att använda en äldre version av iLearn. V 2.4

testade denna och vips så funkar det att ladda ner koder!

Kastar in en fråga, kan man skapa en knapp med flera kommandon?
Titta på tv: starta tv,digitalbox och förstärkare PÅ samt CBL/SAT
 
Har stött på lite problem med att lägga till flera användare. Vill ha en inloggning till tjejen samt admin till mig.
Den användare jag har som fjärråtkomst dyker inte upp som en användare i accountpanelen.
Tanken var att göra några enkla scener där gps är inblandat. Såsom tända lampor i hall och starta stereo när man kommer hem. Och släcka allt "onödigt" när man lämnar hemmet.
Väljer jag att Admin ska trigga så händer ju inget eftersom att jag blir ju fjärråtkomstanvändare när jag kommer utanför nätverket.
Hjälp mottages tacksamt
 
Gör en egen användare åt dig själv?
 
Jo det har jag gjort.
Men när jag lägger till en ny användare så kommer de bara åt lokalt på mitt nätverk.
Man tycker att det bara skulle räcka att välja vilken device (min iphone) vilket jag har valt som triggar.
 
Förlåt, nu blandade jag ihop det med pushen.
Det är där jag angett min mobil.
 
Efter massa sökande har jag trillat över att under your house ligger en flik kallad family. Trots att jag har tre användare så ligger endast admin där. Och på admin finns ingen data att finna.
Då kan den heller inte finna min gps från appen.
Efter ytterligare sökande laddar jag ner fibaros toolkit där man ska kunna ändra instälnningar för användare. Det jag stött på är att jag inte kan komma åt min HC (trots att den finner den) då måste man ändra i application settings... Och nu hittar jag inte det.
 
Var hittar du den fliken? :)
 
dhanjel skrev:
Var hittar du den fliken? :)
Inloggning på dator finner du devices,scenes mm överst.
Till vänster står your house. Under alla enheter ligger en flik som heter family. Syns ej om det inte finns någon user som har gps. I mitt fall admin som är den enda user som har gpstrackning. Även om jag har satt trackning på alla users så ser jag nu i toolkit att det är bara admin som står som gps=true.

Och jag hittade till sist application settings. Det är i settings i programmet toolkit man lägger in IP och lösen så att toolkit kan se all data på HC2.
der går att ändra inställningar men jag vet inte hur jag får in ändringarna i HC2
 
Skumt, har ju gps tracking på.Men finns inget där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.