Irriterar mig på Telias fakturor... De kommer i tid och otid för olika tjänster och abonnemang man har.
Jag tog kontakt med Telia och ville ha EN faktura för det jag köper av dem, men så kunde dom inte göra. Väldigt konstigt av dem att inte kunna hantera ett kundnr med ett antal tjänster utan att skicka fakturor var för sig.

Antar ju att det inget är att göra åt, ville bara skriva av mig lite frustration ...

AnneFi
Telia håller på att ändra så att allt ska komma på samma faktura men det är inget man kan be om själv utan det kommer automatiskt när de kommer till ditt kundnummer typ.

Krilleman
Jag finner det också lite konstigt. Men använder dom sig av fakturaavgift för varje pappersfaktura så kanske det är lukrativa pengar.

Själv har jag dessa fakturor på E-faktura.

Det är och har varit olika stödsystem som hanterat detta rent historiskt. Tidigare var det även olika bolag som hanterade telefoni, mobilt och Internet. Och att ensa det i stora koncerner det är en seg process.

Men att man tjänar pengar på att skicka pappersfakturor, nja där finns inga pengar. Däremot tjänar kreditbranschen fina pengar på sina aviavgifter även för de som betalar med E-faktura.

Jag föreslår att man kan vara helt säker på att om ett företag kan slå ihop sina olika fakturor till en så gör man det. Det är ett jätteproblem i kundrelationen att ha många fakturor på detta sätt.

Efter några frågor fram och tillbaka med Telia kundservice så är det jag hittills fått som svar är att "man kan inte" skicka en faktura innehållande allt och att man "skickat din förslag vidare". Inget om att det är ett pågående arbete att nå fram till En faktura för Ett kundnummer. På frågan om varför man inte kan, den har man passat på.

AnneFi
Som jag skrev tidigare i tråden så kommer det att ändras men det är inget du kan be om själv. Min svärmor får allt på samma faktura var tredje månad. Det bara hände i somras.

Jo, jag läste det, så det kunde de ha passat på att informera om att det är på gång isåfall.

AnneFi skrev:
Som jag skrev tidigare i tråden så kommer det att ändras men det är inget du kan be om själv. Min svärmor får allt på samma faktura var tredje månad. Det bara hände i somras.
Vilka tjänster är det som din svärmor har och som kommer på samma faktura? Kan även här finnas skillnader utifrån vad man har som påverkar utifrån utveckling av stödsystem.

AnneFi
Hon har enbart bredband och telefoni men när jag ringde och ville ha bredband och telefoni på samma så sa dem till mig att de höll på att uppdatera så jag fick helt enkelt vänta på min tur. Att det skulle komma

AnneFi skrev:
Hon har enbart bredband och telefoni men när jag ringde och ville ha bredband och telefoni på samma så sa dem till mig att de höll på att uppdatera så jag fick helt enkelt vänta på min tur. Att det skulle komma
Icke att glömma mobila tjänsterna, jag får tre fakturor och det är precis som du skriver bredband/IPTV/kanaler och telefoni, samt de mobila tjänster.
Men jag har valt e-faktura med autobetalning så för mig har det i praktiken ingen betydelse då jag enbart kollar vad som faktureras.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.