11 217 läst · 8 svar
11k läst
8 svar
Spis 60 cm istället för 70 cm
Hej!
Har haft en spis som var 70 cm. Nu har jag köpt en spis som är 60 cm och där blir 5 cm utrymme på var sida. Jag har en fråga angående utrymmet på sidorna till diskbänk och bänkskiva, finns där någon sorts täcklist man kan sätta både framför spisen till skåpen och uppe mellan spis och diskbänk/bänkskiva?
Gärna en sådan billig lösning som möjligt och om det finns möjligt vita lister
Hoppas det finns någon kunnig inom detta!
Tack på förhand!
Har haft en spis som var 70 cm. Nu har jag köpt en spis som är 60 cm och där blir 5 cm utrymme på var sida. Jag har en fråga angående utrymmet på sidorna till diskbänk och bänkskiva, finns där någon sorts täcklist man kan sätta både framför spisen till skåpen och uppe mellan spis och diskbänk/bänkskiva?
Gärna en sådan billig lösning som möjligt och om det finns möjligt vita lister
Hoppas det finns någon kunnig inom detta!
Tack på förhand!
Hej
jag har aldrig sett någon sådan lösning
de kök jag har sett har lämnat glipan (10cm) på ena sidan och sagt att de tar de när de bygger om köket nästa gång...
sen undrar ju jag varför man byter ut en 70 spis mot en 60?
jag tycker att om man skall ändra bredd så är det ju till en bredare!
jag har aldrig sett någon sådan lösning
de kök jag har sett har lämnat glipan (10cm) på ena sidan och sagt att de tar de när de bygger om köket nästa gång...
sen undrar ju jag varför man byter ut en 70 spis mot en 60?
jag tycker att om man skall ändra bredd så är det ju till en bredare!
Du kan skjuta den åt ena hållet och skaffa en ny bänkskiva som är 10 cm längre på andra sidan. Då blir bänken hel, men du har en något missprydande glipa kvar. Där kan du till exempel förvara plåtar. Billig bänkskiva kan du exempelvis leta efter på blocket om du inte vill köpa en ny. Eller så letar du efter en 70 cm spis på blocket i stället.
Ser dock muppigt ut om inte fläkten är centrerad över spisen.
Svårlöst om de ska se vettigt ut.
Typ nån avvikande bänkskivesnutt på varje sida så de blir en detalj i köket.
Sen täcksida/passbit/täcksida under på varje sida
Svårlöst om de ska se vettigt ut.
Typ nån avvikande bänkskivesnutt på varje sida så de blir en detalj i köket.
Sen täcksida/passbit/täcksida under på varje sida
Om man vill ha induktionshäll finns där under 10 spisar att välja på där de flesta har vreden uppe vid hällen.
Svärmor letar nämligen också efter en och har ytterligare ett krav att den ska vara rostfri och då blir det noll kvar i 70 cm att köpa
Svärmor letar nämligen också efter en och har ytterligare ett krav att den ska vara rostfri och då blir det noll kvar i 70 cm att köpa