Tror bara Fibaro fixar detta. Jag har också några dosor utan nolla och använder Fibaros dimmer utan problem.
 
Freddan101 skrev:
@n0ir
Bra med 31/10, lite mer tid att få ihop beställningen.

@KristoferL
Bra input! Dom är väl lite större än Fibaro. Men de funkar ok att få in bakom väggbrytaren? Har de några intressanta features?
Tror inte de har några speciella features, men de dimrar bra :) Lite större men fortfarande små. Jag har dem bakom brytaren på de flesta ställen, på vissa sitter de i en dosa uppe vid taket.
De måste ha neutralledare. Men min elektriker drog i det där det behövdes, gick på ett kick! Jag har köpt fler Aeon nu i gruppbeställningen + några Qubino eftersom de ska funka så bra med LED.
 
Kristofer: Fungerar Qubinos tempmätaren och binäringång tillsammans med HC2?
Eller är det något annat som inte fungerar med dem?
 
Hade varit intressant att testa Qubino, men skulle nog sakna "dubbelklicket" som Fibaro har för att sätta ljusstyrka till 100%.
 
Dubbelklicket är jättebekvämt med Fibaropuckarna. Bra WAF också... ;)
 
Gson76 skrev:
Kristofer: Fungerar Qubinos tempmätaren och binäringång tillsammans med HC2?
Eller är det något annat som inte fungerar med dem?
Tror inte det, än i alla fall ... Kommer väl antagligen stöd framöver ... Men jag ska bara ha dem för att dimra LEDs i köket ...
 
n0ir skrev:
Dubbelklicket är jättebekvämt med Fibaropuckarna. Bra WAF också... ;)
Absolut. Det blir lite dumt om man redan har ett gäng dimmers med denna funktion.

WAF:en är nyckeln till dyra Z-waveinköp... ;)
 
Johan_A_M
Freddan101 skrev:
WAF:en är nyckeln till dyra Z-waveinköp... ;)
Hear hear :)
 
Är det bekräftat att qubino inte stöder dubbeltryck -> 100% ?
 
Ang det mail som refereras till - om indragna dimmers. För att undvika missförstånd - syftas det på insatsbrytare med dimmer eller in-wall pluggen? Sistnämnda har ju varit säljstoppad länge i avvaktan på ny version.
 
Greve_Gorr skrev:
Ang det mail som refereras till - om indragna dimmers. För att undvika missförstånd - syftas det på insatsbrytare med dimmer eller in-wall pluggen? Sistnämnda har ju varit säljstoppad länge i avvaktan på ny version.
Det är insatsdimmer som det handlar om.
 
Är det någon som fått något ännu?
Jag tycker det tar vääldigt låång tid att packa prylarna. Att tro att man skulle kunna mecka med sin nya HC2 i helgen är väl bara att glömma
 
Jag väntar också fortfarande, börjar kännas lite skumt.
La beställningen den 24:e och fick fakturan samma dag. När mailet om att de inte kunde levererar fibaro modulerna kom svarade jag med vändande post att jag då ville ha ett av de alternativen de erbjöd.

Trots detta så har jag inte fått nåt leveransbesked ännu, och då skall alla varor finnas i lager enligt hemsidan.
 
Nån ovanför hade ju fått ett kollinummer så det borde väl innebära att leveranser går ut iaf...

Hoppas alla får sina grejjer inom rimlig tid.

ca 1v leverans på de varor de ej hade i lager blev jag lovad, det de lagerförde antog jag skulle skickas så snart de hann packa det.

Vi kanske får ha överseende om de får ordrar på 200k på mer eller mindre samma dag, men mer än en vecka borde det ju inte ta.

/
Johan
 
Jag lackade ur och avbeställde när jag fick fakturan fastän de inte kunde leverera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.