troja skrev:
Nån ovanför hade ju fått ett kollinummer så det borde väl innebära att leveranser går ut iaf...

Hoppas alla får sina grejjer inom rimlig tid.

ca 1v leverans på de varor de ej hade i lager blev jag lovad, det de lagerförde antog jag skulle skickas så snart de hann packa det.

Vi kanske får ha överseende om de får ordrar på 200k på mer eller mindre samma dag, men mer än en vecka borde det ju inte ta.

/
Johan
Nog för att de kanske fick lite högre belastning på orderingången än normalt. Men vår gubbe på lagret packar ca 75 order/dag. Då har vi 6000 artiklar att hålla reda på. Så de är lite slöa minst sagt på IH.
Fakturan kommer jag INTE betala förrän jag har sett några varor. Och det kanske vi gemensamt ska informera IH om?
 
När jag mailade och klagade igår fick jag detta som svar....kl 21:38!!! Så vad är problemet? Packa åt av bara F-n om ni ändå är i tjänst!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobiasfranzen77 skrev:
När jag mailade och klagade igår fick jag detta som svar....kl 21:38!!! Så vad är problemet? Packa åt av bara F-n om ni ändå är i tjänst!

[bild]
Lugn och fin. :)
Jag har precis pratat med IH och de valde att avvakta med att skicka samtliga ordrar tills de fått klarhet från elsäkerhetsverket vad som gällde Fibaros puckar. Det är nu bekräftat det är försäljningsförbud på dessa, så först nu kommer de packa och skeppa ordrar på det de får leverera.
Jag tycker de i det stora hela hanterat det rätt, förutom den totala bristen på informationspridning.
Gällande betalning från Klarna så kan man få 1 vecka extra på sig om man kontaktar Klarna (enligt IH).
 
Fick precis ett inte fullt så roligt mail från IH. Det kommer inte att sälja några av fibaros moduler. Frågan är är det värt att vänta på en uppgraderad version av modulerna eller ska man välja något från qubino eller philiotech?
 
Jag valde att prova Qubino. Dock mindre roligt med Fibaro-enheterna man köpte från M.nu vid förra gruppköpet. De som valde att returnera den gången gjorde visst rätt :(


NoOne2k skrev:
Fick precis ett inte fullt så roligt mail från IH. Det kommer inte att sälja några av fibaros moduler. Frågan är är det värt att vänta på en uppgraderad version av modulerna eller ska man välja något från qubino eller philiotech?
 
Trist. Jag hade tänkt beställa Fibaropuckar med rabatten och få dessa levererade när de fanns i lager igen, men det vet man ju inte när det blir. Wall pluggen finns väl fortfarande inte i någon reviderad version?
 
Har Qubino testats av Elsäk? Annars finns det ju risk att precis samma typ av problem finns för denna produkt.
 
n0ir skrev:
Trist. Jag hade tänkt beställa Fibaropuckar med rabatten och få dessa levererade när de fanns i lager igen, men det vet man ju inte när det blir. Wall pluggen finns väl fortfarande inte i någon reviderad version?
Samma här. Vad trött jag blir. Det blir ju isf. en nätt summa man ligger ute med. Och som du säger har ju wall pluggen fortfarande inte dykt upp i ny ver.

Jag funderar ju också på nu hur säkra dom Fibaro dimmers jag redan äger är. Ska man behöva montera ner dessa och returnera?!
 
Jag fick också ett tråkigt mejl ifrån Interaktiva Hem. Det blir att strunta i Fibaro för min del.
Nån som vet om Qubino är bättre?

"Bäste Kund,
Vi har idag mottagit information ifrån elsäkerhetsverket.
Fibaro Insatsdimmer FGD211 och Fibaro Insatsbrytare FGS211 har 2014/10/28 belagts med försäljningsförbud av det svenska elsäkerhetsverket i Sverige. Detta betyder att vi inte kommer att sälja dessa produkter längre. Eftersom vi vet att Fibaros starkströms produkter bygger på likvärdig teknik så vore det inte ansvarsfullt av oss att sälja deras övriga reläer som drivs av starkström.
Detta betyder att följande produkter tas ur sortimentet tillsvidare:


Fibaro Insatsbrytare 1x3kw FGS211
Fibaro Insatsdimmer 500W FGD211
Fibaro Insatsbrytare 2x1,5kw FGS221
Fibaro Rullgardin/Markismodul 2 FGRM222

På begäran så lämnar vi ut dokumentation ifrån Elsäkerhetsverket.
VARNING FÖR OSERIÖSA AKTÖRER
Vi har oseriösa konkurrenter som fortfarande säljer dessa enheter. Vi rekommenderar att man avstår Fibaros moduler helt tills dem blivit godkända i Sverige.
Som alternativ rekommenderar vi moduler ifrån Qubino och Aeon Labs. Fibaro jobbar på nya moduler, när dessa godkänts i Sverige så kommer vi att ta in dem i sortimentet.
Om du har några frågor eller funderingar så tveka inte att kontakta oss
Mvh
Hampus Oxenborg VD
Interaktiva Hem Sweden"
 
Vad är det egentligen som gäller vid ett försäljningsstopp? Vad gäller för redan levererade produkter? Jag har några Fibaro-puckar men de köpte jag för ett år sedan typ ... Har man rätt att returnera dessa eller är det upp till varje ÅF?

Man skulle ju vilja veta exakt varför de inte får säljas, de finns ju ett antal tusen puckar ute runt om i världen ...
 
Om Fibaro ska dra tillbaka alla puckar man sålt hittills så går de nog omkull snabbare än du kan säga "brandfara".
 
Bara Sverige som har säljförbud på Wall Plug vad jag vet iaf, i övriga Europa (världen?) är det business as usual så de byter väl bara ut fraktsedeln till valfritt annat EU-land när returerna kommer :)
 
Jo, förstår det.

Med Wallplugen så var det försäljningsstopp men eftersom det inte var någon direkt fara för liv och egendom så drogs de inte tillbaka från konsumenter som redan köpt dem.
 
Reklamationsrätten är 3 år har jag för mig (oavsett garanti), så reklamera kan du alltid göra om ett fabrikationsfel uppdagas. Får väl anta att det här klassas som ett fabrikationsfel :p
 
Konstigt. Söker jag på "fibaro" bland elsäkerhetsverkets försäljningsförbud får jag noll träffar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.