Fyndat en begagnad stereo till det som ska bli "biblioteket".
 
Fotografen skrev:
Fyndat en begagnad stereo till det som ska bli "biblioteket".
Ljudböcker??? ;)
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
D09
Trotsat förkylningen och försökt laga stolen på traktorn..

Riktig skitkväll.. Skulle montera ny lampa på garaget ( halogen ) men tappade mejseln.. Sen tappade jag den nya lampan som gick sönder..

Svor en del och fick jobba med svetsen med pannlampa..

Hoppas stolen sattes rätt på konsolen, annars går det väl alltid o backa 😁

Sen smet jag ner o snodde kol ur pannan som jag o tösen ritade med :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Ha ha älskar kaminmannen

Dock så måste kretsloppet slutas och gissa var teckningarna tar vägen 😇
 
Tryckte lite fogmassa vid källartrappan i ett försök att bli av med regnvatten som letar sig ner längs med fasaden och in uppepå källardörren. Så går det när man i somras fixade så att vattnet inte rann direkt in i väggen...

Bredspacklade de sista väggarna i hallen i källaren, kanske slipning och en andra vända senare i veckan?
 
Grävde 10 m dike för slangen, som det ska bli fiber i senare. Lade ner slangen och fyllde igen genom plattsättning och rabatter och vidare under altanen.
 
Var till fritidshuset och plockade ner dom gamla elradiatorerna i storstugan, dessa ska bytas till några med elektronisk termostat samt att dom har en rejäl konvektor på baksidan som dom gamla saknade. Även bredden på dom nya passar bättre till bredden på fönstren, dom gamla var för smala och det såg inte riktigt bra ut.
 
Vi har lyckats med att lufta elementen men har fortfarande ingen värme alls på övervåningen. Fick ju köksfläkt installerad och ventilation ordentligt installerad för första gången som det här huset har sett det på flera år, och det har lett till att det är 16 grader på undervåningen och 14 på övervåningen. Nybörjare som vi är så vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Ouppmärkta rattar nere i pannrummet hjäper oss inte så mycket heller. Kan man tjäna på att ta in en fackman eller är det bara experiment som gäller? Just nu får kaminen gå på dagarna och vi sover med filtar och täcken på nätterna. Tur att man inte har barn :rolleyes:
 
Målat första grå färglagret på vägg två. Andra lagret ikväll förhoppningsvis. Tapet på fondväggen i morgon.
 
För andra dagen i rad har jag stått ute i den rytande kulingen och byggt en 50 m2 gjutform.
3 grader igår, hela 8 idag.

Nästan klart nu i alla fall.

Distanser till armeringen och potentialutjämning i morgon. Sedan kan traktorblandaren komma när den vill. :)
 
mycke_nu skrev:
För andra dagen i rad har jag stått ute i den rytande kulingen och byggt en 50 m2 gjutform.
3 grader igår, hela 8 idag...
Stackare!
Här, strax norr om Hallandsåsen, är det 12°C kl 17:00, och någon luftrörelse märks knappt.
Jag trodde ju att Gotland hade närmast Medelhavsklimat :)

(Har själv inte gjort ett skvatt på huset på hela oktober.
Är konvalescent efter operation och får inte ta i eller lyfta något.
Rena drömsemestern alltså :cool:
Fast det börjar klia i fingrarna!)
 
Första lagret ljusgrått på sista väggen i dotterns sovrum, andra lagret i morgon, sedan ska det väl möbleras också...
 
Gjort färdigt en till panelvägg:) Sen blev jag sugen att köra lite motorsåg och passande nog hade en kompis en björk att bli av med!:D
Mycket ris blev det...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Kuling? Halvklart, knappa 14 grader och allmänt mysväder så här på senhösten. Chansade till och med och huttade ut lite mer gräsfrön.

Blev lite utomhusplock idag, ta in studsmattan, räfsa lite löv, spåra en (förhoppningsvis djup nog) droppnos vid källartrappan, någon vända till tippen osv.

Ikväll fick jag äntligen tummen ur och började slipa lite på spacklet i källarhallen. En fjärdedel slipat sedan var det tradigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.