7 026 läst · 29 svar
7k läst
29 svar
Varför drar rörkopplingen snett? fel delar?
Går hur bra som helst,måste man så får man Inte ett läckage än så längekrilleman_215 skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Okok, Här kommer ett hett tips 1926273
där har du delen som absolut funkar till din ballofix 12*10 av kort model.
där har du delen som absolut funkar till din ballofix 12*10 av kort model.
Blir tveksam.
Jag sa det var fel och han blev tveksam och menade på att dessa som jag försökte med nu inte bottnar riktigt i ballofixen.
Så jag är ju väldigt tveksam om någon av modellerna är rätt överhuvudtaget?
- När jag drog båda med nya förminskningarna så klickade ena till. Andra inte.
- Kollade senare så allt var tätt, vilket ena inte var.
- Drog för kung och fosterland på båda.
- Hjälpte inte, fortsatte smygläcka på den ena.
- Tog isär båda. Den som var tät, och som jag tror klickade, den förminskningen var nu i två delar.
- Den som fortsatte smygläcka är fortfarande i ett stycke.
Jag sa det var fel och han blev tveksam och menade på att dessa som jag försökte med nu inte bottnar riktigt i ballofixen.
Så jag är ju väldigt tveksam om någon av modellerna är rätt överhuvudtaget?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ågud nu fick jag superångest efter hur jag drog. Som ena bilden visar så har jag ibland gjort streck för kunna dra 1,25varv när det är pressningar som ska nypatag om rör och sådär. Fast nu när det krånglade, eller nu när jag tog isär ballofixerna och bytte mot nya så drog jag bara så hårt jag kunde. Lär väl explodera närsomhelst...krilleman_215 skrev:
Redigerat:
Jo jag prövade kuterlite men ena blev inte tät hur hårt jag än drog.
Jag antog då att ballofixen var skadad av första förminskningarna av annan sort.
Tog då isär kalaset inför att byta ev skadad ballofix, och ena kuterlite föll i två delar, medans den läckande kopplingen fortfarande var en hel förminskare. (bilden)
* Är kuterlite verkligen rätt till ballofix?
* Ska det klickatill när man draråt?
* Ska den vara i en enda del, eller bli tvådelat efter att man dragit åt?
Jag antog då att ballofixen var skadad av första förminskningarna av annan sort.
Tog då isär kalaset inför att byta ev skadad ballofix, och ena kuterlite föll i två delar, medans den läckande kopplingen fortfarande var en hel förminskare. (bilden)
* Är kuterlite verkligen rätt till ballofix?
* Ska det klickatill när man draråt?
* Ska den vara i en enda del, eller bli tvådelat efter att man dragit åt?
Redigerat:
Ja, det ska klicka till när du drar åt. Krilleman får rätta mig här
Om det är stål i anslutningsslangen kan du råkat ut för samma problem som jag hade. Stålet är för hårt för att förminskningshylsan ska orka nypa åt och det blir inte tätt. Jag var tvungen att använda en mindre Ballofix och sätta en övergång mot röret på andra sidan.
Om det är stål i anslutningsslangen kan du råkat ut för samma problem som jag hade. Stålet är för hårt för att förminskningshylsan ska orka nypa åt och det blir inte tätt. Jag var tvungen att använda en mindre Ballofix och sätta en övergång mot röret på andra sidan.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Ja, en förminskning ska dela sig i två delar efter "klicket".
Kuterlite är helt korrekt!
Något som jag förbisett i denna diskussion är ju att Broen inte verkar vara OK att montera på slät ända av mässing...
Vatette är en av dessa som fått korrekt typgodkännande för montage på mässing.
Kan detta kanske vara anledningen till att du inte får det att täta ordentligt Yrrol?!
Byt ballofix! Och om du kan så köp en "färdig" (tex 12x10) ballofix om det finns en sådan!
Kuterlite är helt korrekt!
Något som jag förbisett i denna diskussion är ju att Broen inte verkar vara OK att montera på slät ända av mässing...
Vatette är en av dessa som fått korrekt typgodkännande för montage på mässing.
Kan detta kanske vara anledningen till att du inte får det att täta ordentligt Yrrol?!
Byt ballofix! Och om du kan så köp en "färdig" (tex 12x10) ballofix om det finns en sådan!
Redigerat:
Så kan du ju inte avrunda, det är ju du som vet allt. Finns det en färdig 12x10?
Kanske skulle gevika för vatettes kulventiler, borde ju lira bra ihop med gustavsbergs grejer. Tycker dock att dom kan kärva när man stängerav/på tillskillnad från ballofixerna som alltid gått lätt för mig iaf.
Kanske skulle gevika för vatettes kulventiler, borde ju lira bra ihop med gustavsbergs grejer. Tycker dock att dom kan kärva när man stängerav/på tillskillnad från ballofixerna som alltid gått lätt för mig iaf.
Liknande trådar
-
Varför drar fastigheten så mycket el?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Varför drar min Automower 220 snett
Robotgräsklippare -
Varför tycker jag det drar ?
Värme allmänt -
Hjälp med värmesystem till svärföräldrarna (acc tank)
Värme allmänt -
Drar tre ledare i VP-rör, varför blir det alltid öglor i en?
El