Det där kletet är verkligen inte kul att få på händerna, eller kläderna också för den delen. Väldigt svårt att tvätta bort.
 
moahezdrdjazkq

Hur bänkbelysningen var inkopplad när vi var i Turkiet senast, ihoptvinnade kablar med lite iso runt bara:thumbdown:
 
jojjeblom skrev:
[bild]

Hur bänkbelysningen var inkopplad när vi var i Turkiet senast, ihoptvinnade kablar med lite iso runt bara:thumbdown:
Känslig du är. Det där är en fullutbildad kille där nere som har gjort den installationen ju. Har sett långt mycket värre saker som troligen är lagligt utanför Sverige.
 
En kamrat flyttade in i en kommunal hyreslägenhet, dom hade innan inflyttningen gått igenom och delvis renoverat då tidigare hyresgäster inte riktigt viste hur man bor i en lägenhet.
Det första kamraten ser när han kliver innanför ytterdörren är en lampkabel (2x0,75) tejpad med kökstape utmed en golvlist och vidare in genom badrumsdörren (klämd i karmen) Sladden gick in bakom ett uttag i hallen.
I badrummet är den tejpad på vattenröret upp till handfatet, där tvålen ska ligga är en strömbrytare tejpad, sladden går vidare upp till en belysningsarmatur ovanför spegeln med 230 uttag och jordfelsbrytare !!
 
  • Gilla
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
strömpenna toa ovanvåning.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna lilla fina sladd stack så fint ut ca 20 cm från duchväggen i badrummet i mitt nya hus.
 
Fint. Sätt ett uttag, så kan du duscha och föna håret samtidigt. Då går det mycket fortare på morgonen! :D
 
hsd
miksil skrev:
[länk]

Kanske inte värsta, men åtminstone annorlunda.. :p
Den va bra :p
 
Hittade denna när jag kollade igenom gamla bilder i telefonen.
Jag skulle bara byta till nya uttag och brytare i en sommarstuga efter att några s.k. snickare hade renoveringsgipsat.
"Snickarna" hade gjort 95 mm hål över alla brytare och uttag efter att de tagit bort locken. Målarna var klara.
Jag satte (efter överenskommelse med kunden) distansringar och nya apparater och målaren skulle komma tillbaka och spackla igen hålen. Jag har ingen aning om slutresultatet men det lär inte ha blivit bra...
De billiga snickarna blev inte så billiga trots allt. 2012-06-15 14.17.50.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas
hsd skrev:
Den va bra :p
Vad är det som händer???
Är det bara en illusion?
 
peternicklas skrev:
Vad är det som händer???
Är det bara en illusion?
Hål i bordet och dold kabel kopplad underifrån.
 
hsd
Müssli skrev:
Hål i bordet och dold kabel kopplad underifrån.
men den e´bra
skicka den till oskarshamn...:wow:
 
Den där renoverings gipsen har jag stött på i min nya lgh. Han som köpte lgh för att bara renovera för att sälja. Han har satt dit gips över en struktur tapet. På en betongvägg så har han "riktat upp väggen" med lite brädor som han skruvat gipsen i istället. Några dosor där sitter typ 5cm in i väggen och är skruvade i kanten på plåtramen runt vägguttaget osv. I kaklet i köket har han gjort förstora hål och bara tryckt ditt ett uttag så de döljde så mycket det gick. Lyckades iaf här att använda distansringar och foga igen det som vägguttaget inte täckte.

Klåpare.

Rörstumparna till köksfläkten har han inte lyckats få tätt häller :p
 
Mikael_L
Skulle fixa till lite i ett badrum, uttaget för tvättmaskinen hade dåligt klamrad ledning.
Väl fixat så mätte vi snabbt upp spänning och kontinuitet mellan nolla->jord. Hmmm, ingen kontakt nolla-jord.

Öppna uttaget, och ... :)
badrumsuttag.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lostmoose och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Skulle fixa till lite i ett badrum, uttaget för tvättmaskinen hade dåligt klamrad ledning.
Väl fixat så mätte vi snabbt upp spänning och kontinuitet mellan nolla->jord. Hmmm, ingen kontakt nolla-jord.

Öppna uttaget, och ... :)
[bild]
Jösses... 😱
 
Jordat plasthölje? Kanske lite overkill …
 
  • Gilla
Ulric och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.