Testade ett medel "Terro liquid bait" från staterna som funkade prima mot myrorna.

https://www.youtube.com/watch?v=Fkm1fxY7680

Finns ingen produkt på svenska markanden för vanliga konsumenter som funkar, tyvärr. Bara Anticimex och likn. som får använda annat.
 
Redigerat:
Niclas Jonsson skrev:
Här är ett tips när man kollar på film på tv4, (om nu någon fortfarande gör det). Man vill ju slippa glo på all reklam, samtidigt vill man inte missa när filmen startar igen.

Då kan man när reklamen går igång, gå in på text TV sidan 196. Där står exakta hålltider för när filmen börjar igen, om man kan lugnt planera sin bortavaro från TV: n!
Den funktionen har jag ingen aning om! 😄 Dock verkar det inte funka precis nu när det är "Hem till gården"...är det kanske för att det ändå är textat...?

Sen har jag personligen inte direkt användning för det, går det en film på 4:an jag vill se så spelar jag alltid in den och ser den i efterhand så jag kan hoppa över de eviga reklamavbrotten. Ibland ser jag den samtidigt som den sänds men med förskjutning så jag har en buffert som jag kan hoppa fram i.
 
Jodå, det fungerar utmärkt! Men det hade ju varit bra om jag angett rätt Text-TV sida, 192 skall det vara och ingenting annat!

Alltså, TV4 Text-TV sida 192!
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Se där, nu funkade det ju mycket bättre! :D Det där var ju riktigt intressant...tänk om man kunde hacka den informationen och låta den styra PVR:en! Då skulle man få inspelningar 100% reklamfria! (y)
 
  • Gilla
Hummingbird
  • Laddar…
Jag noterade idag att den klämma med magnet som jag köpt för att slippa krångel under målning, har ytterligare en funktion. Av alla färgburksöppnare är detta den bästa jag testat! Och jag är petig, avskyr deformerade burkar.

Klämma med magnet används som färgburksöppnare på en stängd burk med texten "NYD elegant aqua lackfärg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Du måste förklara hur den där klämman är tänkt att fungera, för jag måste vara lite trögtänkt som inte fattar.
 
Själva klämman sätter man på kanten på den öppna målarburken. Sedan lägger man penseln på klämman, så hålls den fast av magneten, och färg som finns på penseln kan då droppa ner i burken.

På bakkanten av klämman finns en liten metallbit med vilken man kan öppna locket på målarburken. Jag har ett par sådana där klämmor och de är rätt bra. De förutsätter att penseln har metall runt borsten.
 
  • Gilla
Modig och 2 till
  • Laddar…
A
Korvgubbe skrev:
I många herrans år har jag svurit över att gladpack och ugnsfolie alltid hoppar ur kartongen när man drar ut en bit, tills jag upptäckte att det på kortsidorna finns små flikar att vika in så rullen hålls på plats!
Var bara tvungen att springa ut till köket för att se efter och visst där är de, flikarna. Hur många år, decennier, har man inte irriterat sig över detta, och tydligen helt i onödan också... :banghead:

Har helt missat denna tråd tidigare, och följdaktien även all visdom i den. Den här upptäckten gjordes ju redan 2012 så jag känner mig verkligen en smula efter. Ska läsa in mig på resten av tråden (30 sidor kvar), vem vet vad mer man har missat.
 
Hemmakatten skrev:
Du måste förklara hur den där klämman är tänkt att fungera, för jag måste vara lite trögtänkt som inte fattar.
Här kommer en bild på eländet.

Färgburk med öppet lock och pensel vilar på kanten, omgiven av ouppackade byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Jag har läst 2 sidor av denna tråd och redan bockat av gladpacken och häftpistolen... Kommer troligtvis att nå nån form av NIRVANA när jag kommer till sida 40! :wow:

Så där ja... 40 sidor lästa! Utöver ovanstående så lägger jag till "ctrl + shift + esc" och "klicka med scrollhjulet" på min lista av saker som gör tillvaron lite enklare!

Annars var det mycket snack om tanklock, bilrutor och köer i trafiken... :rolleyes:
Hämtar en öl till och fortsätter spåna runt på BH...
 
Redigerat:
A
Häftpistolen har jag inte lyckats bocka av ännu tyvärr. Den ligger inte där jag lade den sist.... :rolleyes:
 
  • Gilla
Pear4Life
  • Laddar…
Har vi inte haft några aha upplevelser på 6 år?

Dags för en i alla fall, kryddburkar av ett visst märke har inbyggd tesked :)

En hand håller ett lock med inbyggd tesked ovanför en kryddburk märkt Santa Maria Rosmarin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och som bonus apropå tangentackorden ovan, använd Windowsknapp+V för klistra in, slå på funktionen om den inte är på (fråga kommer) och vips så kan man samla klipp i en hög och välja från lista vid inklistrande.
 
  • Gilla
  • Wow
sirlongfellow och 4 till
  • Laddar…
Kan redan se framför mig hur gångjärnen på dessa går sönder första gången man använder dom.
 
  • Gilla
Patrik_N
  • Laddar…
B Bassrunner skrev:
Och nu kan du glömma bort att du lärt dig kryddburksfunktionen. Santa Maria byter lock igen [länk]
Halleluja, prisa konsumentopinionen! Marknadsekonomi visar att det är överlägset alla andra typer av ekonomisystem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.