Jag har sett ett kakel på k-rauta där plattan är uppdelad i små kakelrutor.
Men det är inte frästa spår som ska fogas som delar av rutorna, utan en vit glaserad yta.
Så skulle jag sätta denna platta så skulle jag egentligen vilja hitta en fog med samma utseende, dvs ungefär som vitt glaserat kakel. En fog som är blank helt enkelt.
Finns det?
Men det är inte frästa spår som ska fogas som delar av rutorna, utan en vit glaserad yta.
Så skulle jag sätta denna platta så skulle jag egentligen vilja hitta en fog med samma utseende, dvs ungefär som vitt glaserat kakel. En fog som är blank helt enkelt.
Finns det?
Tack för snabbt och rejält svar, även om det var det svar jag inte ville ha. (Men misstänkte var det rätta/sanna svaret)tank77 skrev:
Det är kakel över köksbänk, dvs ca 3 kvm, så inte så väldigt mycket fog. Men det känns inte så rätt med silicon i vilket fall. Inte fackmannamässigt direkt, väl?jonmo skrev:
Om det skall sitta på väggar är det väl inga problem eller var skulle vattnet komma in?falkn skrev:
I mitt kök har det suttit silikon som fog i 27 år utan problem.
Ja det skulle verkligen kunna vara en lösning, det är inte så mycket fog att det blir något ohanterligt jobb.Helioz skrev:
Men det gäller nog att slutfinishen blir ganska blank för att matcha.
Den jag länkade till är en epoxifärg vilket är ganska vanligt att man målar fogar med eftersom den har högst slitstyrka och är diffusionsöppen. Det bör därför inte vara något problem att använda golvfärg som denna t.ex med glans 80:Mikael_L skrev:
http://flugger.se/Faerg/Inomhus/Golv/EPV_Golv(EPV GULV).aspx
Men jag undrar om du inte ska foga över alltihop?
Vet att vi satt liknande på ett hotell och det skulle fogas över, tror spåren är sågade och efter det lägger dom på glasyren och bränner plattorna.
Är ju ett jäkla jobb att bara foga i plattskarvarna iaf om det är ett badrum
Vet att vi satt liknande på ett hotell och det skulle fogas över, tror spåren är sågade och efter det lägger dom på glasyren och bränner plattorna.
Är ju ett jäkla jobb att bara foga i plattskarvarna iaf om det är ett badrum
Ja jag undrar jag. "Spåren" är rätt grunda, och som sagt glaserade. Jag tror vanlig fog får svårt att fästa bra där, så tunt som det blir.
Jag har bara en ganska kass bild att visa, men jag provar. (Hela plattan och lite förstoring i ett hörn).
Jag har bara en ganska kass bild att visa, men jag provar. (Hela plattan och lite förstoring i ett hörn).
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Eftersom det är till stänkskydd är det inte bättre att välja ett kakel där du sätter varje platta? Det blir ju inte så många kvadrat menar jag
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg