656 läst · 8 svar
656 läst
8 svar
Drömma...
Vill ha en gård med mycket biutrymme. Helst med en massa gamla prylar kvar i som man kan gå runt och rota(fynda) i. En gammal ladugård som man kan göra om till sommarlägenheter att hyra ut. och naturligtvis skall detta ligga ca 50m från havet. En vedeldad bastu nere vid vattnet med brygga ut. långgrund sandstrand. Huset skall vara av modell äldre inte alltför stort.med en stor inglasad veranda ut mot havet. osv.
Skulle kunna hålla på hur länge som helst att beskriva min drömkåk/läge. Jag och min fru har disskuterat det åtskilliga nätter igenom och en dag skall det bli verklighet.
Skulle kunna hålla på hur länge som helst att beskriva min drömkåk/läge. Jag och min fru har disskuterat det åtskilliga nätter igenom och en dag skall det bli verklighet.
Drömmer om boendet.... ta över det lilla lantbruket min mor bor på nu, huset är från slutet av 1700-tallet, jättefint renoverat, men litet. Få hjälp av arkitekt och andra experter med att rita et stort tillbygge med plats för vävrum till mig och hobbyrum till maken, arbetsrum till oss båda, jättestort badrum m stort badkar der man badar m vacker utsikt. Göra köket större. Pluss en massa andre projekter.
...eh, så var det bara det lille problemet at lantbruket ligger hemma i Norge och vi bygger hus i Sverige. Huset blir inte det optimala drömhuset (för litet), men ved å bygge m skafferi m kylrum har vi iaf fått med något av det vi drömmar om!
...eh, så var det bara det lille problemet at lantbruket ligger hemma i Norge och vi bygger hus i Sverige. Huset blir inte det optimala drömhuset (för litet), men ved å bygge m skafferi m kylrum har vi iaf fått med något av det vi drömmar om!
min dröm är att bygga ett stenhus. med tinnar o torn. helst på gotland eller irland eller nåt i den stilen.
välvda fönster o stora massiva dubbeldörrar med beslag.
gärna med lönndörrar o små gömställen.
planen är att lära mig tillräckligt för att kunna bygga hela alltet själv. ;D
välvda fönster o stora massiva dubbeldörrar med beslag.
gärna med lönndörrar o små gömställen.
planen är att lära mig tillräckligt för att kunna bygga hela alltet själv. ;D
Min dröm är en ordentlig vinterträdgård. Då menar jag inte några kvadratmeter med plats för någon apelsinplanta eller så, utan en riktig trädgård, fast året runt.
Exotiska växter, en liten lagun (med fin sandstrand) man kan bada i, ordentliga ytor att umgås på och kanske spela lite kubb eller lattja lite fotboll på, i kortbyxor året runt.
Jaja, jag är inte direkt nära det än
Exotiska växter, en liten lagun (med fin sandstrand) man kan bada i, ordentliga ytor att umgås på och kanske spela lite kubb eller lattja lite fotboll på, i kortbyxor året runt.
Byt landKsund skrev:Min dröm är en ordentlig vinterträdgård. Då menar jag inte några kvadratmeter med plats för någon apelsinplanta eller så, utan en riktig trädgård, fast året runt.
Drömmar är härliga
Personligen så tycker jag vi kommer att bygga drömhuset men drömmer om poolen, gärna inomhus med soltak man kan ha motordrivet på om man vill öppna upp lite på sommaren. För övrigt så har jag valt bort sånt som burspråk till huset just för att få med poolen, har planerat huset och garaget med tanken på vart poolen skall stå hela tiden. I framtiden hoppas jag på att kunna bygga poolen och poolhuset med ett rum och badrum i. Vi får se, vi har sagt om 2-3 år ska vi försöka bygga med det..
Mina drömmar handlar mest om inredningen nu som kommer att få stå tillbaka några år medans vi låter huset sätta sig och känna mer på vilken smak vi vill ha i finrummet.
MVH
Missen
Personligen så tycker jag vi kommer att bygga drömhuset men drömmer om poolen, gärna inomhus med soltak man kan ha motordrivet på om man vill öppna upp lite på sommaren. För övrigt så har jag valt bort sånt som burspråk till huset just för att få med poolen, har planerat huset och garaget med tanken på vart poolen skall stå hela tiden. I framtiden hoppas jag på att kunna bygga poolen och poolhuset med ett rum och badrum i. Vi får se, vi har sagt om 2-3 år ska vi försöka bygga med det..
Mina drömmar handlar mest om inredningen nu som kommer att få stå tillbaka några år medans vi låter huset sätta sig och känna mer på vilken smak vi vill ha i finrummet.
MVH
Missen
Liknande trådar
-
Sju fritidshus att drömma om – från hav till fjäll
Artikelkommentarer -
Renoveringsdrömmar, bästa renoveringsprogrammet?!
Övrigt husrelaterat -
”Husdrömmar” anmäls till Granskningsnämnden
Övrigt husrelaterat -
Patinerad lanthandel i Abild får nytt liv med återbruk – Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten
Artikelkommentarer