R
Det svämmar över som vanligt och värre kommer det att bli med klimatproblemen. Tror ni dom drabbade och blivande offer inser det, med att inte skada klimatet mer i onödan?

Det är som med klimatproblemen som med Gud dom finns, hävdar en del men bevisa det, har ingen gjort:wow:

• Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
R
cecar33 skrev:
Det är som med klimatproblemen som med Gud dom finns, hävdar en del men bevisa det, har ingen gjort:wow:
Gud är vidskepelser och tro, klimatet är vetenskap och 100% bevisning finns när det är försent, men då vi ändå måste byta till uthålliga energisystem finns ingen anledning att chansa eller hur?

För när klimatet skenar finns ingen återvändo, men det är inte trådens ämne då klimat-talibanerna redan är överspelade.

Kärnkraft och elbilar till alla!

• Gilla
JLov och 1 till
  • Laddar…
ekblom skrev:
Eller kanske vattenkraft......

blackadder skrev:
Vatten är väl ett bra komplement, men jag kan inte tänka mig att det räcker, inte ens i närheten. Men är det våra fina vattendrag du i fortsättningen vill förstöra?

De som blir drabbade är inte dem som orsakat något så jag ser inte vad de skulle kunna göra.

Sen är jag nog tveksam till att sånt här har med miljöproblem att göra.

R
ekblom skrev:
Kärnkraft tar 20 år att bygga ut, solkraft går snabbare.

R
blackadder skrev:
Den är redan utbyggd och hotas av strypning istället.

R
Pumba skrev:
De som blir drabbade är inte dem som orsakat något så jag ser inte vad de skulle kunna göra.

Sen är jag nog tveksam till att sånt här har med miljöproblem att göra.
Jodå alla kan drabbas och klimatet kan skena så vi alla dör.

Det är bara okunnighet, miljöproblem kan vi ha överallt men inte klimatproblemen ännu.

RPT skrev:
Kärnkraft tar 20 år att bygga ut, solkraft går snabbare.
Solkraft är inte riktigt gångbart i vårt land dock, möjligtvis om alla sätter solpaneler på sina hus och fönster.

Vem kan säga att det är det klimat vi har nu som är normaltillståndet? Hur smälte inlandsisen, hur uppstod den och varför?

• Gilla
cecar33
  • Laddar…
De svenska koldioxidutsläppen motsvarar en fis från Kinas industri. Finns ingen anledning att späka sig för att minska co2-utsläppen. Troligen är det bättre att satsa mer på utveckling av teknik för att minska utsläppen.

De som bor i översvämningsområden gör bäst i att skaffa en länspump, muddra ur vattendragen, bygga skyddsvallar, kontrollera dammarna och skaffa en bra hemförsäkring.

• Gilla
cecar33 och 2 till
  • Laddar…
pelpet skrev:
De svenska koldioxidutsläppen motsvarar en fis från Kinas industri. Finns ingen anledning att späka sig för att minska co2-utsläppen. Troligen är det bättre att satsa mer på utveckling av teknik för att minska utsläppen.

De som bor i översvämningsområden gör bäst i att skaffa en länspump, muddra ur vattendragen, bygga skyddsvallar, kontrollera dammarna och skaffa en bra hemförsäkring.
Precis, att MP vill köra svensk ekonomi i botten med deras förslag visar bara vilken intelligens som det partiet huserar.

• Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
ekblom skrev:
Vatten är väl ett bra komplement, men jag kan inte tänka mig att det räcker, inte ens i närheten. Men är det våra fina vattendrag du i fortsättningen vill förstöra?
Hela Halland är ju fullt i vatten.....

• Gilla
ekblom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.