Nishiki skrev:
Begränsningskabelns längd
Mätt upp att jag behöver ca 270 m begränsningskabel, enligt manualen är det max 200, men vad jag förstår när jag läst på forumet så skall det inte vara några problem med 270 m ?
Jag har 250-260 meter slinga, och det är inga problem.


A Haddock skrev:
Om du har den avstängd i stationen måste du dra ut den, sätta på den och sen låta den köra in igen för att den ska aktivera schemat igen. Annars står den bara där och väntar och stänger av sig efter ett tag. Eller skicka ut den manuellt en gång, det ger ju samma resultat när den väl letar sig tillbaka hem för laddning.
Jag vet inte om det kanske kan gå att aktivera den utan att ta ut den ur laddaren (nån kombination av stopp, start och hem kanske?), men att bara sätta på den när den är avstängd funkar inte.
En väldigt puckad "feature" i mitt tycke men det är så den funkar.

Det räcker med att trycka på "Hem"-knappen när den väl är på i laddaren så funkar det. Jag har aldrig behövt lyfta ut den och skicka hem den igen.
 
_dalkarl_ skrev:
Jag söker nu lite info om hur man växlade mellan två slingor automatiskt, vill minnas att jag såg detta i tråden men hittar det inte. Något kopplingsur från kjell.com eller conrad vill jag minnas att det var. Kan någon länka in den posten.
Sök på Kjell i denna eller den andra Landroid 1.0 tråden så hittar du nog
 
Sätt ändarna av respektive slinga till ett växlande relä (typ Biltema 12V). Reläingången sätts i ena polen i laddststionen. Andra ändarna av slingan viras ihop o sätts i laddstationen. Ta nån gammal nätdel o koppla till reläet. Sätt nätdelen i en analog eller digital timer.
 
  • Gilla
vidamic
  • Laddar…
Frandas skrev:
Det räcker med att trycka på "Hem"-knappen när den väl är på i laddaren så funkar det. Jag har aldrig behövt lyfta ut den och skicka hem den igen.
Hmm.. jag måste alltid lyfta ur den och skicka hem den. Hem-knappen när den är i laddaren fungerar inte. Undrar varför det fungerar för dig och inte för mig? Har firmware 0.5.
 
svartöra skrev:
Hmm.. jag måste alltid lyfta ur den och skicka hem den. Hem-knappen när den är i laddaren fungerar inte. Undrar varför det fungerar för dig och inte för mig? Har firmware 0.5.
Det har fungerat någon gång för mig men oftast inte. Jag har inte analyserat varför det bara fungerar ibland utan kör på det säkra kortet vilket är att köra ut den och sedan via Hem-knappen köra hem den igen, då stänger den inte av sig i alla fall.
 
Och vad har du för firmware?
 
svartöra skrev:
Och vad har du för firmware?
Samma som du v.0.5
 
Har haft min robot nu några veckor och börja tröttna på han allt mer. Igår när det ösregnade så klippte han iallafall. Idag när han sökte efter laddstationen körde han runt lekstugan som är en ö tills batteriet tog slut.
Jag har fw 0,5
 
ImageUploadedByByggahus.se1408639128.131053.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fult, ja! Oproportionerligt, ja! Fungerar klipparen bättre, nej! Men men det fanns lite träbitar här och där så ett tak med ett litet staket fick det bli mellan regnskurarna.
 
dajjes skrev:
Har haft min robot nu några veckor och börja tröttna på han allt mer. Igår när det ösregnade så klippte han iallafall. Idag när han sökte efter laddstationen körde han runt lekstugan som är en ö tills batteriet tog slut.
Jag har fw 0,5

Lustigt. Min släpper en ö efter 0,6-1,0 varv.
Oberoende av storlek. Jag blev irriterad på det när jag höll på att provköra mina öar. :)
 
Någon som vet någon butik i Göteborgsområdet som har 2.0 hemma?
CO har slut och säger att dom inte får in några fler i år men jag är väldigt köpsugen just :)
 
Eko ifall ni har någon i Göteborgs området. Coop säljer dem väl också?
 
  • Gilla
imist
  • Laddar…
Klädkällaren mellan Bohus och Nödinge hade den förra veckan i alla fall. Kostar 7500 kr har jag för mig.
 
  • Gilla
imist
  • Laddar…
MrMad skrev:
Klädkällaren mellan Bohus och Nödinge hade den förra veckan i alla fall. Kostar 7500 kr har jag för mig.
@MrMad: Stort TACK för detta tips! Nu har jag varit i Bohus och shoppat loss! Känns som julafton! (y) Tyvärr köpte jag sista exemplaret så det finns inga kvar på Klädkällaren...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.