Vi hade tänkt oss Bääärtil eller Kalven men när vi driftsätta honom så såg han så grym ut. Med tanke på att han smyger runt i trädgårdsdjungeln med sina tre vassa knivar så blev namnet Rambo.... (AM 330x) :D

Min far döpte den helt enkelt till "skomakaren"......

Anledningen är aningen krokig.
Jag fick denhär förklaringen:

Den är från Israel (robomow) och den knallar runt helatiden till synes utan ro = Den vandrande juden.

Den vandrande juden är någon biblisk figur som var skomakare och blev dömd att evigt vandra runt ända till domedagen utan vila efter att ha nekat Jesus att pausa utanför hans skomakeri i jerusalem på hans väg till golgata.... typ... Ta mej inte på orden för jag var inte alltid den mest vakna killen på religionslektionerna... wikilänk följer

wikipedialänk

Börje!

• Gilla
Duttarmajster
  • Laddar…
Betty!

Den heter inte Aron II för att Aron hamnade under klipparen, hoppas jag?

Nej ingen fara med Aron katten mår fint och har ledsnat på ARON ll då den inte är rolig längre :)

Algot

G gonk skrev:
Frank, Wall-E, Ruffe, T-X? Vad kallar ni er klippare för?
Moa

Allanballan !

SnoopDog

Grabben och jag säger typ "Har du sett om robben (i stället för roboten) klipper idag?"
Som fans till Bayern München tänkte vi att det kunde bli en hyllning till Arjen Robben.

Vår klippare heter alltså Arjen Robben

Kurt! Eller som han stavar: Cut :D

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Fjant. "Var är fjant?" "Här mamma!"
Från Trolltyg i tomteskogen...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
2010 skaffade vi syskonen Ingegräs och Asimow (båda Husqvarna 230ACX). I år konstaterade jag att systemkortet gått i Ingegräs. En dyr reservdel som dessutom var restad, å med risigt allmänskick fick hon bli reservdelslager till Asimow istället.

En Husqvarna 430X skaffades istället, hon fick namnet Sommarskuggan efter Barnkanalens Sommarlovkaraktär.

Kan konstatera att en bra produkt blivit markant bättre! Att få pling i telefonen när något strular och dessutom karta över var är guld! Inget mer jagande med ficklampa efter något svart under otaliga buskar! Har dessutom haft bättre energi att åtgärda problemområden så driftsäkerheten på området är markant högre, men tycker ändå att den klarar sig bättre utan lika många "freak incidents".

Ingegräs höll "bara" åtta säsonger, vilket är lite i sammanhanget. Det är dock en strulig årgång med dåliga tätningar och återkommande vattenskador (första modellen med gummilist istället för fett - det kom en tjockare list för att göra dem täta). Hon har dessutom blivit bokstavligen rejält överkörd med framhjulet på en Avensis (klarade sig otroligt bra). Så jag tycker nog hon ändå gjort rätt bra ifrån sig.

Redigerat:
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.