Hej. Efter att det börjat knastra från kylen och luktat bränt (den slutade fungera) drog jag fram den och hittade denna koppling. Vad säger ni om de?

10417816_10152278828041127_693292541538994995_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den satt alltså "öppet", ingen dosa som skyddade? Inte tillåtet, men det borde inte vara det som knastrat och luktat bränt.

Hur går kabeln sedan? Det ser inte ut som en anslutningskabel från kylen, så jag antar att du har ett uttag också någonstans?

På bilden skymtar en avklippt ände precis vid rörmynningen, om den är spänninssatt så kan det bli överslag mot metallröret, det skulle kunna förklara det inträffade.

Tusen tack för ditt svar. Jag har kontaktat värden nu. Det är hans hus. Vem vet hur det ser ut på andra ställen i detta gamla hus. Hoppas han kommer så snabbt som möjligt för det känns inte bra om det finns massor med sådana "kopplingar" i huset.

Är inte sockerbiten bränd där svarta trådarna är skarvade? Antar att detta är fasen, men det är ju inget man kan vara säker på...

• Gilla
yxis
  • Laddar…
Ser ut att vara varmgång i skarven av den svarta tråden. Den svarta kan vara både fas och nolla.

• Gilla
yxis
  • Laddar…
Någon har skarvat uttaget i samband med att en fullstor kyl införskaffades..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.