Nyss hemkommen från två dagar Kolmården undrar jag stilla vilken vecka jag ska ha en chans att göra något av alla sommarens måsten på huset... :(
 
Åh! Kolmården. Var det värt det? Vi har tänkt komma iväg i flera år.
 
Och vi har spikat ihop två bockar till ett improviserat arbetsbord i garaget och sprayat lejontassarna till nya badkaret med guldfärg istället för silverfärgen de sportar nu. Ska spraya utsidan av badkaret svart, och med guldtassarna kommer det bli SCHNYGGT! Attsingen att de bara fanns i vitt i 170 cm, de fanns i svart i 150 och 160. Bah. Men men, man får hitta lösningar ändå!
 
Fått klar reglingshistorien i den ljudisolerade wc:n. Mysko känsla när det är helt tyst som i en musikstudio. Skruvat golv som en ... och börjat regla källarnedgången. Ser fram mot att snickra trappen ner i källaren.
 
Hemmakatten
I tisdags sydde jag äntligen (inköptes för 3 år sedan) tre gardiner till sjöbodens fönstervägg. Vita, skira gardiner som är tänkta att dras för när solen lyser som starkast. Mycket glad att symaskinen fungerade som inte varit använd på över 10 år. Ska nog lämna in den på service ändå.

Skruvade också upp en liten mörkläggande rullgardin i sovhytten enligt önskemål från våra gäster.
 
bittle skrev:
Åh! Kolmården. Var det värt det? Vi har tänkt komma iväg i flera år.
Det här blir ju grymt OT men vi brukar åka till Kolmården minst en gång om året. Tycker att det är bra för barnen och det känns som att de verkligen försöker göra något för att rädda våra vilda djur också. Fina miljöer och inte hiskeliga priser heller. När våra barn blir lite större framförallt den minsta som bara är 10mån så kommer vi säkert att skaffa årskort (bor i Norrköping). Så frågar du mig så tycker jag att det är värt det. Ska dit nästa vecka 😃
 
iSnobben skrev:
Det här blir ju grymt OT men vi brukar åka till Kolmården minst en gång om året. Tycker att det är bra för barnen och det känns som att de verkligen försöker göra något för att rädda våra vilda djur också. Fina miljöer och inte hiskeliga priser heller. När våra barn blir lite större framförallt den minsta som bara är 10mån så kommer vi säkert att skaffa årskort (bor i Norrköping). Så frågar du mig så tycker jag att det är värt det. Ska dit nästa vecka 😃
Om du känner någon med nt-kort kan du köpa årskort för bästa år för halva priset sista helgen de har öppet. Då har du tjänat in kortet på två besök.

Själv åker vi typ 10-15 ggr per år:) men då stannar vi bara i Kulmården och leker hälften av gångerna.
 
Se upp för vargarna i Kolmården bara.

Jag fick min bil repad av vargklor för 25 år sedan när dom försökte attackera en gul leksaksapa som vi hade hängande innanför rutan i ena bakdörren för att roa dottern.
 
man åker väl inte egen bil på safarin längre? Inte bil alls förresten.
 
Länge sedan, som sagt.
 
jag tror man gjort förändringen rätt nyligen, man åker gondoler som i alperna ungefär.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
bankslip.JPG

Byggt en liten väggfast hylla i garaget och monterat min nya bänkslip på, arbetsbänken fanns det ingen plats för den på:)
 
D09
Satt igång en brasa i eldningstunnan, röjer på baksidan där det ligger högar med röten ved, gamla reglar och bröte.

Grävt lite i sandhögen / vägen ner till baksidan :)

Några lass grus / jord så blir det en bra "väg" ner :)

Ungarna har varit med och stöttat

= spolat vatten på mig, i eldtunnan och på sig själva :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Utnyttjat ett släp jag har till låns och kört hem våtrumsskivor, så badrumsrenoveringen kan ta fart nån gång i höst igen, när utomhusarbetena minskar...
 
MathiasS skrev:
jag tror man gjort förändringen rätt nyligen, man åker gondoler som i alperna ungefär.
Öppnade 2011.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.