peternicklas
Inte ännu.
 
Hur många använder M 2.0 på mer än rekommenderade 1000m²?
Och i så fall hur många m² har ni då?
 
Dollar skrev:
Hej

Jag har haft min maskin inskickad två gånger. Första gången för att den rymde hela tiden, det bytes sensorer fram. Sen den uppgraderingen som alla har fått göra i våras.
Allt har funkat smärtfritt tills nu! På en vecka har jag hämtat maskinen tre gånger hos grannen!
Jag klipper på natten då vi har hund så det ända jag kan tänka mig är att det är lite mer fuktigt nu men det ska den väl klara av?
Jag har samma historik som dig och hittade också min hos grannen ett par gånger när det var fuktigt. Den hade tagit sig in en halvmeter typ.

Det var i ett "problemhörn" som är gropigt och där jag fuskat och lagt en 90-graders sväng den fick troligtvis problem och backade in till grannen och då känner sensorerna av att den är på fel sida när det redan är för sent.

Ändrade till två 45-graders hörn och jämnade ut så har det funkat efter det!
 
Finns fyra stycken M på jem&fix i Söderköping för 6995. De har även 3 st L för 9895.
 
  • Gilla
hakus och 1 till
  • Laddar…
Efter fått nitlott från två jem & fix-butiker ("tyvärr, slut för säsongen'') samt Clas Ohlson, gick jag idag till den nyöppnade lokala jem & fix och bad dem beställa hem en från Söderköping. Får den nästa vecka.
Hoppas allt blir bra med den.

Tack för tipset, solvalla!
 
solvalla skrev:
Finns fyra stycken M på jem&fix i Söderköping för 6995. De har även 3 st L för 9895.
Fanns tre kvar imorse på J&F i Ystad. Nu bara två :)
Senaste versionen med orange hjulsida.



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nissenhj skrev:
Hur många använder M 2.0 på mer än rekommenderade 1000m²?
Och i så fall hur många m² har ni då?
Jag har mer än rekommenderade 1000m². Har dock inte exakt mått. Ska försöka ut och grovmäta.
 
Elsklingstuna skrev:
Jag har mer än rekommenderade 1000m². Har dock inte exakt mått. Ska försöka ut och grovmäta.
Stegade till ungefär 300 meter kabel.
 
I dag jag fått mina första bakslag. Landroid har fått ledig några dagar pga värmen över 30 gr och en tromb som ställde till det på tomten med en massa kottar och kvistar som måste räfsas bort. Nu har den fått börja jobba efterhand som jag röjt. Tre gånger på ett par timmar har den tvärstannat utan felmeddelande! Helt sonika stannat och slocknat. Två gånger såg jag det ske, inga hinder ingenting. Så har jag fått sätta på den igen med koden. Inte kan det vara värmen, ca 30 grader?
En annan sak, plasten bleks snabbt av solen, märks skillnad nu på den sidan som stått mot solen ett par veckor.
 
Redigerat:
Elsklingstuna skrev:
Stegade till ungefär 300 meter kabel.
Grovmätningen (stegning) pekar på någonstans kring 1100-1200m².
 
Strega skrev:
I dag jag fått mina första bakslag. Landroid har fått ledig några dagar pga värmen över 30 gr och en tromb som ställde till det på tomten med en massa kottar och kvistar som måste räfsas bort. Nu har den fått börja jobba efterhand som jag röjt. Tre gånger på ett par timmar har den tvärstannat utan felmeddelande! Helt sonika stannat och slocknat. Två gånger såg jag det ske, inga hinder ingenting. Så har jag fått sätta på den igen med koden. Inte kan det vara värmen, ca 30 grader?
Min står ute dygnet runt hela tiden utan tak eller annat skydd (västerläge). Den klipper i princip bara nattetid, men ibland har vi även kickat igång den manuellt dagtid. Det har aldrig varit några problem.
 
Elsklingstuna skrev:
Grovmätningen (stegning) pekar på någonstans kring 1100-1200m².
Tack för denna info.
Är du nöjd med klippresultatet, den orkar med den större ytan utan problem?
 
Strega skrev:
I dag jag fått mina första bakslag. Landroid har fått ledig några dagar pga värmen över 30 gr och en tromb som ställde till det på tomten med en massa kottar och kvistar som måste räfsas bort. Nu har den fått börja jobba efterhand som jag röjt. Tre gånger på ett par timmar har den tvärstannat utan felmeddelande! Helt sonika stannat och slocknat. Två gånger såg jag det ske, inga hinder ingenting. Så har jag fått sätta på den igen med koden. Inte kan det vara värmen, ca 30 grader?
En annan sak, plasten bleks snabbt av solen, märks skillnad nu på den sidan som stått mot solen ett par veckor.
Ang plasten, bygg hus👌
 
Nicke Nyfiken
Nu har vår Landy skördat sitt första offer. :eek:

När jag kom hem idag efter en veckas arbete på annan ort, fick jag syn på trädgårdsslangen som fått gissningsvis 100 meter hushållstejp lindad runt sig. Av nyfikenhet vred jag på vattnet och... jodå, slangen är numera per definition, att betrakta som en vattenspridare. Det sprutade åt alla håll tejpen till trots.

Efter att först inte ha en aning om vad som hänt, så kröp det sakta fram att ungarna hade duschat varandra med trädgårdsslangen i den 32 gradiga värmen och sedan lämnat slagen på gräsmattan. När sedan Landy gick ut på sin runda på morgonen efter, var det hela över för den stackars slangen.:(

Ja ja, det är väl för exakt sådana här händelser man får barnbidrag, eller? :D
 
Redigerat:
nissenhj skrev:
Tack för denna info.
Är du nöjd med klippresultatet, den orkar med den större ytan utan problem?
Vi är mycket nöjda, men med vetskap om att vi inte helt följer tillverkarens rekommendationer. Området är alltså för stort och kabeln är för lång.

Vad gäller klippningen så blir den bortersta gränsen på klippområdet inte 100% klippt. Vi har försökt att ge klipparen lite extra klipptid, utöver den programmerade tiden, men inte heller det verkar hjälpa helt. Det är dock marginellt och det är på ett område som vi sällan vistas i, så vi störs inte direkt.

Dessutom, med tanke på den långa kabeln, så händer det ibland att klipparen inte orkar hela vägen hem. Då får man helt enkelt bära den tillbaka till laddaren. Det händer kanske tre gånger i veckan, men vi störs inte av det eftersom vi sparar så oerhört mycket tid på att slippa klippa manuellt. Det finns säkert andra som skulle reta sig på att få bära hem roboten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.