KnockOnWood skrev:
Man skall alltid byta gummi efter varje användning.
Det fick vi lära oss redan på realskolans biologilektioner.
Men vad det har med vindrutetorkare att göra förstår jag inte :surprised:


(Ursäkta fredagstramset :p )
Skulle väl tvättas och talkas på den tiden, eller var det sentida fårgummitarmar. (Nog för att du säger dig va gammal men...)
 
KnockOnWood skrev:
Nej visst nej, i så fall hade jag väl inte kommit till världen :(

Och bilarna hade trähjul
[bild]
Gummi inom"" menade jag inte materialet, utan det du syftade på...
:what:
 
nikasp skrev:
På iPhone så kan man göra en Påminnelse som istället för att larma vid en viss tid så larmar den när man når en viss plats.
Finns en app till Android som heter Tasker som gör samma sak.
 
Nu när getingsäsongen är på väg att accelerera kan jag tipsa om en pryl med en funktion som inte många tänkt på. Istället för att jaga runt med flugsmälla eller ihoprullad tidning efter alla flygande insekter som getingar, flugor, bin, humlor som tagit sig in i bostaden så skaffa en billig håv på stormarknaden! De brukar kosta typ tio spänn st. så man kan lätt kosta på sig några stycken som man kan placera ut strategiskt på armlängds avstånd.

Det är mycket lättare att fånga insekten i en håv, till och med i flykten, än att försöka smasha den när den är i närheten av någon yta. När den väl är i håven får man välja själv om man vill vara human och släppa ut den eller som jag, smasha den mot golvet när den är fångad. OBS gäller endast getingar!!
 
nikasp skrev:
Fan vad fiffigt, har aldrig tänkt tanken. Tar ju en hyfsad stund att fixa till en jordgubbstårta.
Jag har en riktig jordgubbeskärare, funkar faktiskt bättre på grund av smartare utformning.
juxwum1349945787536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Paxman skrev:
Nu när getingsäsongen är på väg att accelerera kan jag tipsa om en pryl med en funktion som inte många tänkt på. Istället för att jaga runt med flugsmälla eller ihoprullad tidning efter alla flygande insekter som getingar, flugor, bin, humlor som tagit sig in i bostaden så skaffa en billig håv på stormarknaden! De brukar kosta typ tio spänn st. så man kan lätt kosta på sig några stycken som man kan placera ut strategiskt på armlängds avstånd.

Det är mycket lättare att fånga insekten i en håv, till och med i flykten, än att försöka smasha den när den är i närheten av någon yta. När den väl är i håven får man välja själv om man vill vara human och släppa ut den eller som jag, smasha den mot golvet när den är fångad. OBS gäller endast getingar!!
Badmintonracket kör jag med, både sportsligt och effektivt. Såg annars denna häromdagen (kolla videon) http://youtu.be/LYAAy8Q_smU
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Ja, badmintonracket har jag kört med förr, oerhört effektivt. I alla fall mot getingar. Flugor och sånt går väl rakt igenom maskorna. Men flugorna tar man ju med chopsticks.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Den stora fördelen med håven är ju att det är 100 % rent. Fånga in krypet, släpp ut alternativt ta ut och trampa på det på någon yta som inte behöver rengöras.

Annars är ju det elektrifierade raketet både kul och sadistiskt tillfredsställande men då pratar vi en produkt som är avsedd för funktionen och därigenom inte passar i denna tråd.
 
Har ni problem med myror så prova FUN Light, det ska tydligen vara riktigt effektivt!

Fick tipset häromdan men har inte hunnit prova själv än. Tydligen så tåler inte myror sötningsmedlet aspartam.
 
nikasp skrev:
På iPhone så kan man göra en Påminnelse som istället för att larma vid en viss tid så larmar den när man når en viss plats. Kanonbra för mig med dåligt minne. Bara att lägga in så plingar det till när man kommer inom 100 meter från hemmet.
Borde man inte känna igen sig när man är såpass nära sitt eget hem? ;)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
pjodden skrev:
Har ni problem med myror så prova FUN Light, det ska tydligen vara riktigt effektivt!

Fick tipset häromdan men har inte hunnit prova själv än. Tydligen så tåler inte myror sötningsmedlet aspartam.
Det hävdas så ibland men det är tydligen inte sant.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mikael_L
pjodden skrev:
Har ni problem med myror så prova FUN Light, det ska tydligen vara riktigt effektivt!

Fick tipset häromdan men har inte hunnit prova själv än. Tydligen så tåler inte myror sötningsmedlet aspartam.
Provade här, märkte noll effekt, så jag tror tyvärr att det är en skröna.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vad synd!
Jag som trodde att de äntligen kommit på ett användningsområde för den sörjan... :cool:
 
Stefan N skrev:
Jag har en riktig jordgubbeskärare, funkar faktiskt bättre på grund av smartare utformning.
[bild]
Ser hjärtskärande ut, tycker jag.
 
  • Gilla
jeppeknaster och 1 till
  • Laddar…
Här är ett tips när man kollar på film på tv4, (om nu någon fortfarande gör det). Man vill ju slippa glo på all reklam, samtidigt vill man inte missa när filmen startar igen.

Då kan man när reklamen går igång, gå in på text TV sidan 196. Där står exakta hålltider för när filmen börjar igen, om man kan lugnt planera sin bortavaro från TV: n!
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.