änsålänge har jag, förutom vardagsgrejer som tvätt och lunch och fredsmäklat mellan mina tre ungar..

- spacklat ett hörn där väggarna glipat (gammalt hus de lär inte rasa)
- rivit ner tapet på två garderobsdörrar, slipat och målat samma och satt upp nya fräscha tapeter
- målat lite lister
 
Inte ett jota men jag var ett par timmar här - lovely! Bua strand i Halland. :)
 
  • 1406141387190.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är pappa ledig så hinner inte med så mycket med huset, lägger energin på att leka och busa med dottern. Dock blev jag tvungen att lappa och laga fasaden + lite i väggen då frugan backade in i huset…:confused:

klantfruga.JPG
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Inte ett jota men jag var ett par timmar här - lovely! Bua strand i Halland. :)
Och med strålande utsikt över Ringhals :)

Själv har jag badat i lilla Tostarpasjön hemmavid.
Mycket skönt, men jag kommer nog aldrig att vänja mig vid det bruna insjövattnet.
 
Målat lite på huset, VVS:at lite i tvättstugan, siliconat igen hålet mellan tvättstuga o krypgrund, badat i grabbens pool, vräkt i mig glass
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Inte ett jota men jag var ett par timmar här - lovely! Bua strand i Halland. :)
haha *host*
 
Fått tillbaka vattnet i huset. Åkt runt och köpt grejer. Byggt några timmar på köket.
 
Johan- skrev:
..ingen risk ni anställer en "pool man" som kommer och rensar poolen!? =)
Haha ja det vore väl något. Nej jag är nog nöjd med våran numera döpta poolstädare Malwin 😃
 
Har pappa här så vi har suttit på altanen i nio timmar. Gick in 22.30 utan att ha sett en enda mygga i det vindstilla vädret. Drar ju slutsatsen att det är pga den torra sommaren, har en myggig fågelsjö i närheten. Och, blir osäker på färgen på huset! Pappa har möjligtvis övertalat mig till att fortsätta ha huset rött med vita knutar pga passar in i omgiviningen (landet) och för att det är enkelt. Men han tycker ju också att vi ska måla furutaket pga det blir ljusare med vitt, och jag avskyr vitt. Vill ju ha ett grönt/brunt hus. Tappar man i värde av sånt? Avskräcker folk?
 
bittle skrev:
Har pappa här så vi har suttit på altanen i nio timmar. Gick in 22.30 utan att ha sett en enda mygga i det vindstilla vädret. Drar ju slutsatsen att det är pga den torra sommaren, har en myggig fågelsjö i närheten. Och, blir osäker på färgen på huset! Pappa har möjligtvis övertalat mig till att fortsätta ha huset rött med vita knutar pga passar in i omgiviningen (landet) och för att det är enkelt. Men han tycker ju också att vi ska måla furutaket pga det blir ljusare med vitt, och jag avskyr vitt. Vill ju ha ett grönt/brunt hus. Tappar man i värde av sånt? Avskräcker folk?
Har du tänkt måla huset i spekulationssyfte eller för att du skulle må bättre av att huset har de kulörerna? Mäklarna har rätt bra koll på vilka kulörer som säljer bäst annars. Om vartenda krona man lägger ner på hemmet ska värderas i säljvärde och allt byggande på det ska vara i enlighet med den inställningen ...så "tror" åtminstone jag att man får ett tämligen opersonligt hem i slutändan. Vi leker med en löjlig liknelse för skoj skull. Ta näsan från ett vackert ansikte som är känt för sin näsa, ögonen från ett ansikte som är känt för sina fina ögon, munnen från ...etc etc, kombinerar du alla dessa så får du ett inte allt för vackert ansikte. Jag tycker det är i handavtrycken vi gör på våra hem som vi skapar den trivsel och nöjsamhet vi eftersträvar, men tänker bara högt här.
 
Redigerat:
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
fick ett ryck o städade garaget, nu är det bara arbetsbäcken kvar och lite hyllor o sådant!

före:
bild 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


efter:
bild 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Tänkte leka vidare med VVS:en nu på eftermiddagen ...men drog på shoppingtur och var social med respektiven istället. Mkt trevligt =)
 
Johan- skrev:
Har du tänkt måla huset i spekulationssyfte eller för att du skulle må bättre av att huset har de kulörerna? Mäklarna har rätt bra koll på vilka kulörer som säljer bäst annars. Om vartenda krona man lägger ner på hemmet ska värderas i säljvärde och allt byggande på det ska vara i enlighet med den inställningen ...så "tror" åtminstone jag att man får ett tämligen opersonligt hem i slutändan. Vi leker med en löjlig liknelse för skoj skull. Ta näsan från ett vackert ansikte som är känt för sin näsa, ögonen från ett ansikte som är känt för sina fina ögon, munnen från ...etc etc, kombinerar du alla dessa så får du ett inte allt för vackert ansikte. Jag tycker det är i handavtrycken vi gör på våra hem som vi skapar den trivsel och nöjsamhet vi eftersträvar, men tänker bara högt här.
Vi inreder alltid efter vår egna smak men när det kommer till de riktigt stora sakerna som är jobbiga på riktigt att ändra så blir man ju ändå osäker.
Hade jag velat "göra som alla andra" hade jag inte tagit en tankevända till, men nu är man ju sån som har brunt som bas där andra har vitt :) är ju stora pengar och mycket tid som går till spillo ifall det är ett misstag.
 
KnockOnWood skrev:
Och med strålande utsikt över Ringhals :)
Yes box. Vet inte om det är på grund av kylvattnet därifrån eller på grund av att det är så otroligt långgrunt men det var helt fånigt varmt i vattnet!
 
Dalbotös skrev:
Yes box. Vet inte om det är på grund av kylvattnet därifrån eller på grund av att det är så otroligt långgrunt men det var helt fånigt varmt i vattnet!
Jaha då vet vi vad det är om vi läser i tidningen om en självlysande varelse vid Ringhals! Det är Dalbotösen som badat lite mycket!
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.