Lite fler markiser nu uppe... Saknas en i lilltjejjens rum på ovanvåningen. Ska se Om jag når med stege i morgon...
 
  • 1405984166964.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Var rädd om dina lungor! Du använder väl andningsskydd :confused:
Den personliga skyddsutrustning är på plats. Dock vill man ju gärna hålla undertryck via luftrenare i de utrymmen man fräser i. Brukar fungera bra.
 
Målning har påtalats som det tråkigaste jobbet, mest inne kanske. Brukar tycka det är okej, men just det här jobbet hade jag helst sluppit. Nåja, skjutit upp i sju år är väl ganska bra men som allt annat "manjana" så kommer det ikapp till slut... ImageUploadedByByggahus.se1406015339.624462.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bilder på fotskrapa, Biltemas, har legat fem-sex år. Nu dags att byta, och tanken var att göra nåt eget med hel gallerdurk. Fick inte tag på nåt så det blev en kompromiss, en ny Biltema och återvinning på de gamla.
ImageUploadedByByggahus.se1406015563.350210.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1406015578.418406.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fixade ett betonggolv i svetsrummet på ett par timmar, fick hjälp av lillgrabbarna och min bättre hälft. Nästa steg blir att fixa bättre ljudisolering i väggar och tak(fristående vägg, brandskyddsdynor i tak) då jag gärna jobbar på nätterna. De fyra rummen i denna del av verkstadsannexet kommer flytspacklas sedan. Kommer sätta upp korrugerad plåt på innersidan av väggarna som brandskydd mot gnistor från plasmaskärare, vinkelslip, MIG-svets etc.
Svetsrum bild 1.jpg
Svetsrum bild 2.jpg
Svetsrum bild 3.jpg
Svetsrum bild 4.jpg
Svetsrum bild 5.jpg
Maskinhallen(9,5x6,5m) kommer å andra sidan få ett "riktigt" betonggolv enligt konstens alla regler för att tåla belastningen från maskinerna och de tyngre produkter som tillverkas mot beställning. Kommer dock plocka hem en tvångsblandare till det projektet som är planerat först till våren.
 
Hjälpt sambon hänga upp en myggdörr som jag ska näta, måla och lista sen. Nu håller han på med ett fönster som jag ska göra detsamma med. Annars ligger jag helt stilla, är inte tillverkad för att klara av den här värmen. Skyller på mina finska gener.
 
D09
Grabben ville gräva i stora sandlådan ( sanden som fyllts över avloppstanken ) så jag fick passa på och skyffla sand :)

Sen tröttnade han och ville hälla grus genom en stump 110 rör så jag fick passa på och tömma kärran och fylla på med skräp :)

Snart ner till sjön o träna lillgrabben i hopp från brygga och simning för tösen :)

3 dar till semestern 😄😄😄
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
bittle skrev:
...Annars ligger jag helt stilla, är inte tillverkad för att klara av den här värmen. Skyller på mina finska gener.
Men ni finnar/finskor är ju ökända för era heta fuktiga bastubad :)
 
D09 skrev:
...3 dar till semestern ������
Lite trist med semester och ingenting att göra va ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Besiktat våran stomme idag som blev godkänd 😆 så nu blir det öland för att ladda inför nästa veckas ändspont/takspikning.
 
D09
KnockOnWood skrev:
Lite trist med semester och ingenting att göra va ;)
Ha ha finns sjukt mycket o göra :)

Men denna semester ska jag bara "småjobba" med husgrejorna :)

Behöver ha semester och hitta på grejor med ungarna också :)

Idag fortsatte "simträningen" med lillgrabben, han kom över spärren med att paddla själv i flytvästen :)

Så otäckt men samtidigt spännande ha ha modig grabb som vågar :)

Tösen har varit i havet halva dagen, i grannens pool och med oss nere i sjön resten av tiden... Börjar fundera på om Ariel hade passat bättre som namn 😄
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Men ni finnar/finskor är ju ökända för era heta fuktiga bastubad :)
Under korta perioder, absolut. På't ba. Under flera veckor, då börjar man fresta på temperamentet ;)
 
Idag jag haft besök av elektriker, grävare och rörmokare. Sammanfattningsvis har jag inget rinnande vatten och funderar på att dra om (och rätt) en del av elen.
 
D09 skrev:
...Börjar fundera på om Ariel hade passat bättre som namn ��
Fint namn, men kanske inte så kul att bli döpt efter
ArielActiliftWhitePulver.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Johan- skrev:
Kommer sätta upp korrugerad plåt på innersidan av väggarna som brandskydd mot gnistor från plasmaskärare, vinkelslip, MIG-svets etc.
Antar att man noga vill säkerställa att man inte kan få in svetsloppor och annat glödande otyg bakom plåten? Kan ju ligga där och pyra dolt i godan ro...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.