Får väl se hur lång tid det tar innan de slår i momstaket :(
 
phl skrev:
Får väl se hur lång tid det tar innan de slår i momstaket :(
Med tanke på att alla här verkar beställa sina prylar där så kommer det väl snart det också. :(

Jag kan ju inte låta bli att undra hur svårt det skulle vara för dem att momsregistrera sig i Sverige. Det verkar ju finnas en del business att göra. Det är ju inte direkt så att det bara är de extra sex procenten i moms som gör hela prisskillnaden mot de svenska leverantörerna.
 
Jag har suttit och velat med en mft/3-vl och cms-insatsen för ts55 i kundkorgen i över en månad. Nu får jag ta och hitta ett annat alternativ att handla ifrån (och sluta vela).
Jag ska kolla lite mer på schmid, men spontant tyckte jag det såg dyrare ut där på just de delar jag är ute efter.
 
Jepp, tanken är att 'spara' lite på att inte behöva köpa både en fräs och en fräslyft, då fräsen skall vara permanent monterad i ett bord.
 
Kolla med tools4wood.se Vet att det är ny ägare så hemsidan är inte den bästa ännu. Men dom skall ha hela trends sortiment. Prisbilden har jag ingen aning om

Pär
 
pyro skrev:
Med tanke på att alla här verkar beställa sina prylar där så kommer det väl snart det också. :(

Jag kan ju inte låta bli att undra hur svårt det skulle vara för dem att momsregistrera sig i Sverige. Det verkar ju finnas en del business att göra. Det är ju inte direkt så att det bara är de extra sex procenten i moms som gör hela prisskillnaden mot de svenska leverantörerna.
Problemet är nog att jobbet och kostnaderna med att administrera moms i ett annat EU land inte vägs upp av inkomsterna från just det landets privatpersoner.

Ett av mina tidigare jobb hade affärer från Tyskland till Sverige i rätt stor omfattning så de hade shop med Svensk moms. Vet dock inte hur det gick till för att adminstrera detta med Svensk moms i Tyskland då vi hade en ett 10-tal personer som bara jobbade med ekonomi och dyl frågor.
 
Tack för tipsen avs Trend T11.
 
pleqtiz skrev:
Tog hem en Metabo lackfräs ifrån detta företag [länk]

Skulle ingå 10 styckna extra stål men några såna fick jag inte med.. mailade dem och fick till svar att dom hade inga, (dem finns i deras webshop f,ö!) ) utan dom erbjöd sig betala tillbaka 5 euro!

Detta företag får inte mina pengar nåmera!
Köpte du lackfräsen för det priset som står på den sidan? 1228 EUR!! det är ju mer än tre gånger så mycket mer än vad jag gav för min plus ett paket med skär!! :x och jag köpte den i Sverige

Jag har de senaste dagarna letat efter bra priser på tyska sidor men kan inte hitta nått som är mycket bättre än i Sverige.
Det jag först och främst är ute efter är ett sänksågspaket och kan inte hitta något som slår de som jag tar upp i den här tråden http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/239275-basta-pris-pa-sanksag.html
Makitasågar har jag fått lite tips om i den tråden, när jag har kollat runt så har jag mest kollat efter festool ts-55 och kan inte hitta något bra på de tyska sidorna.
(jag tar gärna emot tips på bra priser på andra sänksågsmärken om någon känner till något)

Jag har samtidigt kollat priser på Metabos powermaxx bs guick pro och även den hittar jag inget som är bättre än priset i Sverige. 1999 kr hos tretti.se
 
DANNE_K_ skrev:
Köpte du lackfräsen för det priset som står på den sidan? 1228 EUR!! det är ju mer än tre gånger så mycket mer än vad jag gav för min plus ett paket med skär!! :x och jag köpte den i Sverige

Jag har de senaste dagarna letat efter bra priser på tyska sidor men kan inte hitta nått som är mycket bättre än i Sverige.
Det jag först och främst är ute efter är ett sänksågspaket och kan inte hitta något som slår de som jag tar upp i den här tråden [länk]
Makitasågar har jag fått lite tips om i den tråden, när jag har kollat runt så har jag mest kollat efter festool ts-55 och kan inte hitta något bra på de tyska sidorna.
(jag tar gärna emot tips på bra priser på andra sänksågsmärken om någon känner till något)

Jag har samtidigt kollat priser på Metabos powermaxx bs guick pro och även den hittar jag inget som är bättre än priset i Sverige. 1999 kr hos tretti.se
Ffx.co.uk tar 283 pund får ts55 rebq. Billigare hittar du nog ej.
Bara att byta kontakten eller köpa en plug-it i sverige. 175 kr orabatterat kostar den har jag för mig.
 
Klämde på en GKF600 häromdagen och tycke uppstod, blir dock lite förvånad att priset i Sverige är ganska nära det i Tyskland. Någon som har något hett tips? Vill ju gärna ha kitet med dammutsug och två spännchuckar.
 
DANNE_K_ skrev:
Jag har samtidigt kollat priser på Metabos powermaxx bs guick pro och även den hittar jag inget som är bättre än priset i Sverige. 1999 kr hos tretti.se
Det verkar stämma att Tretti/CDON ligger väldigt bra till i pris på det kitet. Det finns dock en annan variant där slagskruvdragare, Systainer och ett 4Ah batteri ingår och den verkar vara billigast här: http://www.qwikfast.co.uk/shop/metabo-combo-set-2-1-10-8v-powermaxx/. Känns spontant som ett mer prisvärt kit.
 
P
DANNE_K_ skrev:
Köpte du lackfräsen för det priset som står på den sidan? 1228 EUR!! det är ju mer än tre gånger så mycket mer än vad jag gav för min plus ett paket med skär!! :x och jag köpte den i Sverige

Jag har de senaste dagarna letat efter bra priser på tyska sidor men kan inte hitta nått som är mycket bättre än i Sverige.
Det jag först och främst är ute efter är ett sänksågspaket och kan inte hitta något som slår de som jag tar upp i den här tråden [länk]
Makitasågar har jag fått lite tips om i den tråden, när jag har kollat runt så har jag mest kollat efter festool ts-55 och kan inte hitta något bra på de tyska sidorna.
(jag tar gärna emot tips på bra priser på andra sänksågsmärken om någon känner till något)

Jag har samtidigt kollat priser på Metabos powermaxx bs guick pro och även den hittar jag inget som är bättre än priset i Sverige. 1999 kr hos tretti.se

ojoj vad dom höjt priset :x nej jag betalade 224 euro som tur va (y)
 
  • Gilla
DANNE_K_
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Ffx.co.uk tar 283 pund får ts55 rebq. Billigare hittar du nog ej.
Bara att byta kontakten eller köpa en plug-it i sverige. 175 kr orabatterat kostar den har jag för mig.
Ja men det är ju bara för sågen. Jag vill ha ett helt kit. Deras kit med två skenor, "skarvpinnar" och ett fodral kostar 420 pund. Lägger man då till två tvingar så är man uppe i 450 pund och sen tillkommer väl frakt på det också. Då lär det inte vara bättre pris än vad toolab.se har på sitt kit som innehåller två skenor, två tvingar och "skarvpinnar".


tacho skrev:
Det verkar stämma att Tretti/CDON ligger väldigt bra till i pris på det kitet. Det finns dock en annan variant där slagskruvdragare, Systainer och ett 4Ah batteri ingår och den verkar vara billigast här: [länk]. Känns spontant som ett mer prisvärt kit.
Ja det där kitet verkar prisvärt, men en mutterdragare har jag inte mycket användning av och de hade inget vanligt pro-kit, bara basic kitet. Så det blir nog att köpa i Sverige om jag inte hittar bättre pris på någon annan sida. Såg också att de var ca 1300kr dyrare på KGS 216 PLUS än vad jag köpte min för.



Näe, jag tror jag ger upp det här med att beställa från utlandet. Det går säkert att fynda en del grejer men det finns ju så många sidor att söka på och vissa är ju jäkligt röriga. Mycket tid för några hundringar, nån tusing om man har tur och då kan det ju kanske vara värt det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.