Vid besiktningen av vårt Modulenthus var det en hel del anmärkningar och vi fick ha 30.000kr innestående tills dessa var åtgärdade. Det har nu gått 4 månader sen besiktningen och felen är nu åtgärdade och vi har fått en faktura från Finndomo. Då det är tre fel som vi inte är nöjda med vill vi inte betala in allt än men på Finndomo säger de att vi måste betala då anmärkningarna är åtgärdade! Har Modulent inget ansvar att rätta till felen snyggt?? Det är kakel i badrummet som har en annan färg än de andra, likadant med klinkers i hallen samt att det var vita fläckar som skulle fixas på tapeten i vardagsrummet och det är nu övertapetserat så att det är ännu större mörka fläckar istället!?!?!?

// Missnöjd Modulentkund
 
När de hade fixat felen skrev du då på något papper som sade att de fixat felen?
isåfall kan det ju bli lite svårt att säga nåt...

//Markus
 
Hej,

Du bör kontakta vår byggledare ang. det du inte är nöjd med för en utredning. Boka tid med byggledaren hemma hos dig.

Hälsningar
Martin Lahger
Modulenthus
 
Vi skrev på ett papper som intygade att målaren varit här och åtgärdat felen och vi påtalade då att det såg konstigt ut på tapeten. Han sa att det var för att de nya tapetbitarna inte hade torkat än och att det skulle ta ett par dagar... och vi litade på honom! Men nu har det gått 2 veckor och det ser likadant ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.