E
Skrivet av: Seth

Äntligen får Radiotjänst det på svart o vitt att en Dator är en Dator och inte en TV

E
Skrivet av: rickardg

En modern smart-tv är ju mer en dator med radio-mottagare för marksänd tv, iom detta beslut bör det bli väldigt mycket vanligare med smart-tvs utan radiodel så man kollar på allt via nätet så apparaterna i så fall är licensfria.
Följden blir att om några år betalar ingen tv-licens längre när allt ändå är tillgängligt gratis via nätet om man har en smart-tv utan radio-mottagare, så då får man antingen lägga ner marksänd tv och public service eller låta public service och marksänd tv bli skattefinansierat.

E
Skrivet av: Ante

rickardg:
Att lägga ner public service torde väl i sådana fall vara det smakligaste alternativet, enligt min åsikt.

Låt istället de personer som vill bli matade med vänsterpropaganda betala för detta via pay-per-view eller som en del i något kanalpaket. Tekniken och infrastrukturen för detta finns ju redan, frågan är snarare om "public service" är beredda att släppa den feta födkroken som TV-licensen utgör?

E
Skrivet av: Nils

Härligt, hoppas dom lägger ner skiten.

Den dagen man slipper (S)(V)Television är en fin dag (ja, vi betalar för vi innehar en TV-mottagare)

E
Skrivet av: Robert Kooijman

Väldigt glädjande att man (för närvarande) inte längre tvingas betala för SVTs vänsterpropaganda och indoktrinering.

E
Skrivet av: Sverker

Har nu sagt upp min TV-licens. Har betalt senaste året pga innehav av mobiltelefon..

E
Skrivet av: aa

Med tanke på hur många som slinker undan, borde det tas på skatten. Med stor kontroll att de är oberoende.

E
Skrivet av: Rogga

Har en dator i mitt arbete för bankkontakt och patientregistrering som naprapat. Har antastats av juridiska avdelningen till vansinne under 6 år. Har förklarat per telefon och skrivit om min situation, men inget har hjälpt. " Det är bara att snällt betala " skall jag dra det en gång till, sade kvinnan argt. Jag är pensionär så jag lade mig platt och sade upp internet men fick ändå en räkning på 80 kronor för tv tittande uppsägningstiden. Betalar inte !

E
Skrivet av: Supertramp

Oavsett vad man tycker om utbudet ska vi vara förbannat glada att vi har oberoende television. Ja, den är oberoende och "vänsterpropaganda" får man nog se som synnerligen ovanligt 2014. I de fall något program inte sköter sig finns ju Granskningsnämnden. Och de har fällt åt alla håll. Men jag antar att ni som klagar inte tittat på SVT sedan 1973...

• Gilla
R1chard
  • Laddar…
E
Skrivet av: Helmut Maripuu

Toppen vill Radiotjänst ha betalt kan dom koda utsändningarna både via radiosignaler och via nätet.
Förjäkligt att man kan kräva betalt för något man inte vill ha.
Jag och mina vänner hottar på massor med roliga aktiviteter för att vi inte gillar att sitta framför dumburken.
Så låt mej och mina vänner behålla våra 2000:- som vi kan ha till våra trevligheter.
Blir det obligatoriska avgifter kommer jag att anmäla Radiotjänst för diskriminering av oss som gilla fallskärmshoppning, segelflyg, ångbåtar. järnvägar ink modelltåg. teater, trädgård och en massa annat som inte visas i Dumburken.

E
Skrivet av: Marcus

Att ta betalt för tv-avgift av alla som äger en dator eller surfplatta är som att skicka p-avgift till alla bilägare för att de äger en bil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.