Hade planerat att ha en frostad svängd dörr i min duch-nisch, bredd 89 cm.

nisch.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu säger min entreprenör att det inte finns svängda dörrar som kan täcka en så stor öppning.

Någon som känner till en svängd frostad dörr som kan täcka 89 cm öppning?

/Erik

Tack.

Var otydlig, skulle helst alltså vilja ha en svängd (välvd/halvrund) dörr för att tjäna lite utrymme i duschen.

/Erik

Hade kollat på IFÖ, men bredden (även bredaste med 900 mm "L1 mått") räcker inte till enligt entreprenören.

Antar att du menar 2 välvda dörrar som möts på mitten. Då funkar de flesta fabrikat, man justerar stängningen efter bredden

• DSC00257.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hos INR kan man i princip få tillverkat vad man vill men visst kostar det :p

89 cm ska enligt uppgift vara för litet för 2 dörrar och för stort för 1 dörr.

Har du fått reda på det genom kontakt med INR ??

89cm fungerar ju med rak dörr vilket är det vanligaste att sätta i en nisch så jag rekommenderar dig att ta kontakt med dem för att kolla om de inte kan göra en svängd till det måttet. :)

En bra glasmästare borde kunna ordna en dörr precis som du vill ha den. Men det lär kosta en del.

Hemmakatten
En lösning kan vara att ha en liten bit rak monterad glasvägg, ca 10-20 cm bred och därefter ha den välvda glasdörren som då blir 69-79 cm. Borde vara lättare och billigare att hitta.

Förresten, varför skulle inte 900mm-dörren från Ifö inte passa? Dörren monteras ju på insidan i duschutrymmet.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.