subaru95 skrev:
Du får gärna berätta vad som skiljer i menyn .... Man skulle kunna önska att motorstyrningen är smidigare och dunket från vänster bakhjul är bort programmerat
Från det lilla jag har kollat så såg jag inga skillnader i menyerna.
Jag upplever att den fortfarande drar åt vänster som tidigare har rapporterats. Kan inte detta helt enkelt vara ett sätt introducera lite mer randomisering? Jag tycker vänsterdragningen blir värre med avståndet efter kantstuds, avvikelsen är alltså inte helt linjär.

Har inte hört nåt "klonk" än men den är ju å andra sidan väldigt ny och har inte gått så många timmar, får lyssna mer i slutet av veckan.

Jag har en relativt liten gräsmatta på uppskattningsvis 350kvm så jag har satt den på automatik och 400kvm vilket ger 11timmar/vecka. Upplever att man kan ligga ganska nära (~20-25cm) med gränslinjen så länge man bara pratar studsar. När den däremot skall åka hem så krävs det minst 25cm.
 
  • Gilla
subaru95
  • Laddar…
Se vad jag har fått :)

Worx Landroid 2.0 sensors.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samt ett svar ifrån worx direkt gällande mitt bekymmer tidigare i tråden, så får vi se om de kommer fram till samma på servicen.

Hi,
from the video we can clearly see that the machine has a problem. It might be:
-lack of signal wire, or
-electromagnetic disturbances that interfere with the signal wire, or
-shot sensor is activated accidentally

I don't think it is due to a software bug.

Pressing the button "2" it opens the diagnostics page where you can see what happens. See attached details.
As long as the machine is working and it shows that problem, check the sensors 15-16 and 22.
The sensors 15 and 16 must always be "black" as well as the sensor 22.
In the attached document that the sensor 15 is white, which means that it "feels" to be outside the perimeter. In case there is no noise or no signal wire, the two sensors 15 and 16 (or even one of them) changes from black to white to "X" that means the wire-signal is not good or absent.
If the shock sensor 22 is activated accidentally, you'll see that the sensor is changed from black to white.

Please check and let me know.
 
  • Gilla
martin43 och 4 till
  • Laddar…
gnuttish

vad tror du själv är felet med våra maskiner? jag tror det är något magnetiskt fält som stör slingkabeln?? frågan är om han skulle funka i klippning då?
 
Ritkigt fint!
Detta kan man ha bra nytta av framöver, tack!
 
Om man har haft sin klippare inne fler än 6 gånger för samma fel, vart skall man reklamera den då? Den är köpt våren 2013. Till stället man köpte eller hos verkstaden? Har tappat räkningen på hur många gånger den varit inne nu för samma fel. Har även som några i tråden fått samma problem med att hitta slingan. Den hittar den först, för att sedan vända om och leta efter den igen. Har hittat den död 3 gånger de senaste 2 veckorna där den flummat runt och sedan tagit slut på batteri på väg tillbaka. Har även hittat den utanför slingan några gånger redan denna sommar. Har en HQ på ca 10m avstånd annars inget annat som kan störa. Börjar bli skapligt less på att skicka in den nu.
 
Tråkigt att höra att du har sådana problem, och framförallt att det inte tycks lösa sig :(
Reklamera till inköpsstället. 3 gånger för samma fel ska räcka för att reklamera en vara enligt ARN.
Tar inte inköpsstället emot den hade jag gått på generalagenten. De verkar ha påvisat bra service enligt många här på forumet (har inte själv varit i kontakt med dom) så de har kanske också ett intresse i att lindra din frustration?!
Men först inköpsstället, absolut.
Lycka till!!
 
börjar misstänka att Husqvarnas signal blivit sjukt mkt starkare?
 
Jag är snart klar med min permanenta slinga, dock kom jag sent på att de här brunnslocken kommer att ställa till det(?). Kommer det i så fall märkas lokalt eller kan hela slingan påverkas?
En annan sak, strömkabeln, visst är den tvinnad så den kan läggas var som helst? ( I mitt fall grävas ner tvärs över tomten)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Inga problem med brunnslocken, hen tar sig lätt förbi dem och verkar inte alls påverkad :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
BigSwede1972 skrev:
Installerade min nya Landroid M idag.
Fick en ny firmware tror jag...

v0.61 11-03-2014

På kartongen står Date Code: 1421.
Intressant. Jag köpte min för två veckor sedan och fick en gammal uppdaterad till v0.5 Jag hoppas dom är sjyssta och ger möjlighet till gratis uppdatering på nåt sätt, det känns lite trist att köpa en ny produkt som redan är gammal.

Jag la förresten ut min slinga för test härom kvällen. Är man osäker hur man kan dra den är ett tips att göra som jag gjorde och skruva bort knivarna från maskinen. Sen la jag bara slingan löst utan märlor ovanpå gräsmattan och körde ett varv för att se hur det funkade. Håller på att lägga ner den permanent nu. Puh vilket jobb det är...
 
A Haddock skrev:
Håller på att lägga ner den permanent nu. Puh vilket jobb det är...
Skär ett spår med högtryckstvätten och plippa ner slingan i :)
 
gnuttisch skrev:
Se vad jag har fått :)


Please check and let me know.[/I]

GÖTT!! Kan du fråga, "What does Z indicate? Z axis is normally not tilt but rotation, still Z sensor seems to work with sideways tilt and not rotation?!"

Samt vad meny 4 visat för värde, Lifcycle counter?!
 
Redigerat:
[video=youtube_share;jC_-kQj06-4]http://youtu.be/jC_-kQj06-4[/video]

Äntligen lagt ut hela slingan och provkört :) begränsningskabeln ligger här delvis under stenläggning (5 cm marksten) fungerar utmärkt, särskilt bra där jag behöver extra utrymme för att vända säkert.
(Har ritat med krita där kabeln går.)
 
Redigerat:
Någon som vet vad klipparen tar sig för om man ändrar procenttalen som kommer upp när man trycker in pil-upp eller pil-ner samtidigt som man trycker på "on"?
 
Bloodcarver skrev:
Någon som vet vad klipparen tar sig för om man ändrar procenttalen som kommer upp när man trycker in pil-upp eller pil-ner samtidigt som man trycker på "on"?
Ökar/minskar klipptiden.
 
I förhållande till vad? Kan man få den att leta upp laddaren i förtid?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.