3 978 läst · 11 svar
4k läst
11 svar
Fell stiga autoclip 127
Hej,
har sedan två veckor en stiga autoclip 127 installerad.
Men det fungerar sådär.
Fel 1:
efter 3 minuter körning fick omstart och nedräkning från 60 s.
Då kom sedan fel vänsterhjul.
åtgärd blev ÅF bytte hjulmotor.
fel 2:
nu får nytt fel, omstart och position error.
han gör omstart efter omstart....
vad bör jag göra?
någon som har några tips under helgen annars får jag kontakta ÅF på måndag.
Installationen på tomten är gjord av ÅF.
bör man häva köpet och byta märke?
Med vänlig hälsning,
Erik
har sedan två veckor en stiga autoclip 127 installerad.
Men det fungerar sådär.
Fel 1:
efter 3 minuter körning fick omstart och nedräkning från 60 s.
Då kom sedan fel vänsterhjul.
åtgärd blev ÅF bytte hjulmotor.
fel 2:
nu får nytt fel, omstart och position error.
han gör omstart efter omstart....
vad bör jag göra?
någon som har några tips under helgen annars får jag kontakta ÅF på måndag.
Installationen på tomten är gjord av ÅF.
bör man häva köpet och byta märke?
Med vänlig hälsning,
Erik
Den märker med andra ord att hjulen inte snurrar som de borde. Vad händer om du ger den en hjälpande knuff så att den strulande motorn får lite snurr på sig precis när den försöker starta?
Tanken med det testet är att se om motorn är helt stendöd, eller om det "bara" är lite oxid på borstarna/kolen. Är det bara oxid så kan klipparen ibland komma igång med lite hjälp (även om risken är stor att den sen stannar igen...).
Tanken med det testet är att se om motorn är helt stendöd, eller om det "bara" är lite oxid på borstarna/kolen. Är det bara oxid så kan klipparen ibland komma igång med lite hjälp (även om risken är stor att den sen stannar igen...).
Jag blir inte klok på min 127. den klipper 20min och sen går den in på laddning 20min. Och den håller på så hela tiden. Batteriet visar att det är fulladdat (2990db) men den åker in på laddning redan vid (2400db)Har försökt gå in i menyn o ändra men kommer verkligen ingenstans. Någon som råkat ut för liknande?
Den är 1,5mån gammal. Minns dock inte ifall den gjorde så från första början. Även om den laddar hela natten så kommer den bara upp i 2900. Men som sagt 20 min arbetstid så åker den in igen. Är det ingen inställning man gör då ? Tackar för hjälpen..
Den är 1,5mån gammal. Minns dock inte ifall den gjorde så från första början. Även om den laddar hela natten så kommer den bara upp i 2900. Men som sagt 20 min arbetstid så åker den in igen. Är det ingen inställning man gör då ? Tackar för hjälpen..