Ja sant, det blir ju många meter extra om du ska dra in till varje träd och buske. Men behöver du det, den kan väl bara få krocka mot de objekten? Så har jag tänkt göra med mina 8 fruktträd iaf...
 
A Haddock skrev:
Ja sant, det blir ju många meter extra om du ska dra in till varje träd och buske. Men behöver du det, den kan väl bara få krocka mot de objekten? Så har jag tänkt göra med mina 8 fruktträd iaf...
Jag har ett stabilt plommonträd planterat för 5-6 år som jag tänker krocka med, de andra träden och buskarna är ännu för klena.
Vad gäller bredd på korridor, i den medföljande lilla foldern står det 1 meter men i instruktionsboken står det 2 meter, jag antar att detta beror på den senaste uppdateringen (nov 2013) (?). Det får stor betydelse för passagerna på min tomt.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför inte göra som jag har gjort sätta en ring av nät kring buskar och träd.Nätet är 25x25mm maskor och kraftigt.Det är gammalt minknät.Sen kan man fästa det med peggar i marken.Här är en bild. 20140612_123351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag ringde supporten igår em och skulle få hemskickat delar till min robot. Idag låg de i lådan! Otroligt snabbt och nya knivar fick jag också :) riktigt bra gjort och nu går min maskin tyst igen.
 
  • Gilla
buregatan och 1 till
  • Laddar…
Var köper man knivar
 
kainu skrev:
Var köper man knivar
T.ex. på Clas Ohlson
 
Hos dom flesta som säljer apparaten. Clas Ohlson hade rätt bra pris har jag för mig, annars såg jag att det fanns på ebay för runt en hundring med.
 
hur många gånger tror ni man måste lämna in klipparen innan man kan kräva en ny (om problem fortsätter)
 
Strega skrev:
Jag har ett stabilt plommonträd planterat för 5-6 år som jag tänker krocka med, de andra träden och buskarna är ännu för klena.
Vad gäller bredd på korridor, i den medföljande lilla foldern står det 1 meter men i instruktionsboken står det 2 meter, jag antar att detta beror på den senaste uppdateringen (nov 2013) (?). Det får stor betydelse för passagerna på min tomt.

[bild]
Tänk på att det står 1 m mellan gränstrådarna plus 2*35 cm till hårda hinder alltså. Och ja 1 m mellan gränstrådarna fungerar utmärkt.
 
peternicklas
Martin84 skrev:
hur många gånger tror ni man måste lämna in klipparen innan man kan kräva en ny (om problem fortsätter)
De ska få göra 3 försök för att åtgärda problemet. Är det olika fel så är det 3 gånger/fel. Är det så att den blir störd av en grannrobot så gäller manualen och det avståndet som står där. Jag fick pengarna tillbaka just p.g.a. att jag behövde 6 m. för att klipparen skulle funka(Landroid (2012), det står 4,5 m. o manualen så klipparen klarade inte de tekniska kraven. Tror dock att supporten fixar det så att du blir nöjd.
 
Tack för svar!! hur långt mellan slingorna ska det vara på min modell (2.0 m 2013..)
 
peternicklas
Martin84 skrev:
Tack för svar!! hur långt mellan slingorna ska det vara på min modell (2.0 m 2013..)
"Om din granne också har en Landroid®M, måste det vara minst
4,5 meters avstånd mellan era gränstrådar." står det i manualen. Detta vet vi att det stämmer inte.
Det konstiga är att det står inget om avstånd till andra märken.
 
grannen i fråga har 220 ac och det är ca 2,5 meter i mellan...måste vara något annat strul?
 
peternicklas
Martin84 skrev:
grannen i fråga har 220 ac och det är ca 2,5 meter i mellan...måste vara något annat strul?
Det jag vet och det som vi har sett bevis för är att det ska fungera. 40 cm. mellan HQ och Landroid M är bevisat att det fungerar. Jag har c:a 75 cm. och inga problem. Dock har grannen en HQ 2013, de kan ju ha ändrat 2014 års modell.
 
Jag tror på trasig slingsensor, ska skicka in min imorgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.