peternicklas
patrikke skrev:
Var hittar man reservdelar till maskinerna?
Vad söker du?
 
Funderar på om plattan som är innanför knivtallriken är oval i hålet och generar obalans. Aluminiumplattan.
 
peternicklas
patrikke skrev:
Funderar på om plattan som är innanför knivtallriken är oval i hålet och generar obalans. Aluminiumplattan.
Du har väl garanti kvar på den?
Ring: 0451-381987, supporten.
 
Ja garanti finns ju. Får testa ringa. Tack för svaret.
 
Ringde och blev kopplad men det var upptaget. Hängde då kvar i luren tills de svarade och jag förklarade problemet. Skicka ner den blev svaret. Det vill jag ju inte när jag vet vad som är fel och kan fixa det själv om jag bara får tag i rätt del . Han skulle då koppla mig vidare till serviceavdelningen men det var upptaget. Och jag måste ringa igen och göra om samma procedur. :(
 
Nu gick det bättre och kom fram direkt! De skickar upp navet och en ny knivtallrik. Riktigt bra. Nu är jag glad igen :)
 
peternicklas
patrikke skrev:
Nu gick det bättre och kom fram direkt! De skickar upp navet och en ny knivtallrik. Riktigt bra. Nu är jag glad igen :)
Ja servicen kan man verkligen inte klaga på!
 
Skrev tidigare i tråden om att det var något fel på min då den inte kunde starta längre. Fick då rådet att tvångsladda den av supporten men jag är lite tveksam till att det kan lösa mitt problem.

Något måste vara trasigt i den, jag hittar den lite varstans utanför slingan nu. Och senast idag när den ska hem så åker dem fram och tillbaka till slingen och på kanske 5 försöket hittar klipparn den. Följer den ett par meter för att sedan försöka på nytt igen. Sedan tycker jag att den följer slingan dåligt, den kör in i saker som den aldrig har gjort förut.

Får ringa supporten imorgon igen och be om att få skicka ner den.
 
samma problem som mig...Skickade in min idag...någon granne som har installerat robbot?
 
peternicklas
gnuttisch skrev:
Skrev tidigare i tråden om att det var något fel på min då den inte kunde starta längre. Fick då rådet att tvångsladda den av supporten men jag är lite tveksam till att det kan lösa mitt problem.

Något måste vara trasigt i den, jag hittar den lite varstans utanför slingan nu. Och senast idag när den ska hem så åker dem fram och tillbaka till slingen och på kanske 5 försöket hittar klipparn den. Följer den ett par meter för att sedan försöka på nytt igen. Sedan tycker jag att den följer slingan dåligt, den kör in i saker som den aldrig har gjort förut.

Får ringa supporten imorgon igen och be om att få skicka ner den.
Har du någon robot på andra sidan din slinga?
 
begriper det inte..en del kan köra husqvarna och landroid andra inte....
 
Jag har läst fruktansvärt många inlägg i den här tråden men inte hittat något svar på en fråga jag har. Risken finns att jag upprepar något som redan besvarats, men det får ni stå ut med. Jag har letat....

Jag har förstått Worx har inte något stöd för guide-kabel, utan följer begränsningskabeln moturs tillbaka till stationen för laddning. Min fråga är om den återvänder till den plats där den slutade klippa när batteriet kroknade och börjar från den punkten efter laddning? Om den inte gör så är jag rädd för att den aldrig hinner till slutet på min U-formade tomt innan den återvänder för att laddas på nytt. Tacksam för om någon kan bekräfta att den inte är helt korkad....
 
peternicklas skrev:
Har du någon robot på andra sidan din slinga?
grannen installera en 220ac i förra veckan men det är en villa väg och en trottoar mellan oss så det ska väl inte vara några problem.

Men härom dagen så gick det inte ens starta den, plocka ur batteriet ett flertal gånger och tillslut startade den. Så tror att det är glapp någonstans..
 
bengtner skrev:
Jag har läst fruktansvärt många inlägg i den här tråden men inte hittat något svar på en fråga jag har. Risken finns att jag upprepar något som redan besvarats, men det får ni stå ut med. Jag har letat....

Jag har förstått Worx har inte något stöd för guide-kabel, utan följer begränsningskabeln moturs tillbaka till stationen för laddning. Min fråga är om den återvänder till den plats där den slutade klippa när batteriet kroknade och börjar från den punkten efter laddning? Om den inte gör så är jag rädd för att den aldrig hinner till slutet på min U-formade tomt innan den återvänder för att laddas på nytt. Tacksam för om någon kan bekräfta att den inte är helt korkad....

vi har en u tomt med hus och garaget i mitten, och vår åker fram och tillbaka utan problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.