Det är den uppdaterade med orangea däcksidor. Har fått för mig att den funkade i början.. Jaja.. får ta det med supporten!
 
Hej nicklasihult. Jag hade samma problem för en vecka sedan,den stod och och stångades mot ett träd,först såg jag inte vad som var fel .Starta om den skickade iväg den igen,lite senare stod den stilla mot en buske.Då upptäckte jag att det satt en träpinne mellan kaross och front tog bort pinnen sen har den fungerat.
 
  • Gilla
nicklasihult
  • Laddar…
celica90 skrev:
Hej nicklasihult. Jag hade samma problem för en vecka sedan,den stod och och stångades mot ett träd,först såg jag inte vad som var fel .Starta om den skickade iväg den igen,lite senare stod den stilla mot en buske.Då upptäckte jag att det satt en träpinne mellan kaross och front tog bort pinnen sen har den fungerat.
Det ska jag kolla så fort jag kommer hem! Tack för tipset!
 
kan en Husqvarna störa om det är 1,5 meter mellan slingorna?? mon är en uppdaterad 2013 modell...kanske det som är strulet hos mig?? finns det någon smart lösning på problemet isåfall?
 
Martin84 skrev:
kan en Husqvarna störa om det är 1,5 meter mellan slingorna?? mon är en uppdaterad 2013 modell...kanske det som är strulet hos mig?? finns det någon smart lösning på problemet isåfall?
Allt möjligt av metall verkar kunna störa, läs slutet på den här tråden:

http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/235281-lamnar-slingan.html

Det var ett fågelbad av metall! Har även läst i anvisningarna för någon klippare att man ska se upp med nedgrävda elkablar som passerar i närheten.
 
Redigerat:
Jag testade att sätta en fot i vägen när min klippare är på väg till laddstationen. Krocksensorn får den att backa 1/2 meter sen kör den mot igen, den gör inget försök att komma förbi. Efter kanske 6 försök så gav jag upp. Håller den på så i all oändlighet eller ger den upp innan batteriet är urladdat?
Självklart ställer man ingenting medvetet på slingan men det kan ju hända att något kommer i vägen särskilt vid entrén där den ska passera.
 
Redigerat:
långsökt men jag har köpt en sandfilterpump till Polen som ligger nära slingan, kan den störa???
 
PeterP skrev:
Någon som kan förklara hur programmeringen av manuell tid fungerar?
Sätter en starttid till 10:00 och 6 timmars drifttid.
Då kommer det upp på raden längst ner att den kommer köra mellan 10:00 till 23:00..... Det blir ju 13h om jag inte räknar fel istället för 6h.
Hur ställer man om så den går över till manuellt läge? Har ändrat tiderna men ändå står den på auto.
Är det möjligt att använda autoläget och bestämma att den får vara ute mellan 10:00 till 20:00 ? För just nu är den ute vid 07 och jobbar.
 
peternicklas
Martin84 skrev:
långsökt men jag har köpt en sandfilterpump till Polen som ligger nära slingan, kan den störa???
Ja det kan den!
 
Martin84 skrev:
långsökt men jag har köpt en sandfilterpump till Polen som ligger nära slingan, kan den störa???
Slå av säkringen till pumpen och se om det hjälper för att se om det är den som faktiskt stör.
 
räcker väl med att den inte är på?? kan köra pumpen på natten och klipparen på dagen?
 
Martin84 skrev:
räcker väl med att den inte är på?? kan köra pumpen på natten och klipparen på dagen?
Om ett fågelbad som säkert inte har någon elkoppling :confused: kan störa för att det är mycket metall kan nog en pump, om den innehåller mycket metall, störa oavsett den är på eller inte. Men det är väl bara att prova med lite olika justeringar.
 
Strega skrev:
Jag testade att sätta en fot i vägen när min klippare är på väg till laddstationen. Krocksensorn får den att backa 1/2 meter sen kör den mot igen, den gör inget försök att komma förbi. Efter kanske 6 försök så gav jag upp. Håller den på så i all oändlighet eller ger den upp innan batteriet är urladdat?
Självklart ställer man ingenting medvetet på slingan men det kan ju hända att något kommer i vägen särskilt vid entrén där den ska passera.
Vet inte hur M gör då jag inte testat det än på min men min 1.0 ger upp efter ca. 5-7 försök. Förra året var problemet med M att de gav upp för tidigt när de krockade, nu kanske det är åt andra hållet.
 
mtboy skrev:
Hur ställer man om så den går över till manuellt läge? Har ändrat tiderna men ändå står den på auto.
Är det möjligt att använda autoläget och bestämma att den får vara ute mellan 10:00 till 20:00 ? För just nu är den ute vid 07 och jobbar.
Har du ändrat tiderna är den inte på Autoläget längre utan då går den på de tider du ställt in. Det enda den gör när du ställer in Autoläget är att ställa in tiderna efter den yta du trycker in enligt en speciell mall. Om du sedan ändrar tiderna är det de som gäller och de förinställda är borta. Att den står på Autoläget i menyn när du går in i den beror bara på var du var inne senast.
 
Strega skrev:
Allt möjligt av metall verkar kunna störa, läs slutet på den här tråden:

[länk]

Det var ett fågelbad av metall! Har även läst i anvisningarna för någon klippare att man ska se upp med nedgrävda elkablar som passerar i närheten.
Jag har min huvudelkabel till huset rätt över gräsmattan men på minst en meter till en och en halv meters djup. Jag tror ändå den stör ibland men fattar inte varför det just är ibland bara. Det yttrar sig i oförklarliga kursändringar mitt på gräsmattan och två gånger har den stannat och menar att den är utanför arbetsområdet, båda gångerna på ungefär samma plats ganska nära elskåpet som kabeln kommer ifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.