byggar_anders skrev:
Min tanke var att roboten skulle åka så lite som möjligt på mina stenläggningar/plattor. Tänkte att det blir en massa grässpill överallt som jag måste sopa bort annars.
Har inte märkt av något grässpill på plattorna. Kör man tillräckligt ofta blir klippet väldigt kort.
 
  • Gilla
Strega
  • Laddar…
gnuttisch skrev:
Tänk på att laddbasen måste stå helt plant, har för mig att det står i manualen.
Ja det har jag koll på. Det planar ut i sluttningen ner mot garageporten så där laddbasen ska stå är det helt plant. Det borde funka.

Var förresten och hämtade klipparen på CO igår, fick betala 6400 kr, kändes bra. Dock var det den gamla uppdaterade modellen, några andra hade de inte. Jag tog hem den men tänker avvakta och se om de får in några nya och eventuellt byta om det inte tar allt för lång tid, då min gräsmatta är rätt gropig och har ett par mindre backar. Det vore skönt att ha de nya hjulen känner jag.

Jag beställde förresten extra begränsningskabel från poolrobot.se, dom tar 299 kr för 100 m. Får hoppas att den funkar bra, det är ju iaf ett av dom bättre priserna om man inte ska ha telefonkabel. CO skulle ha 799 kr (!) för 150 m Gardena-kabel.
 
Pratade med supporten idag. Alla misstänkta fel så som snedgång etc servas av dem utan frågor egentligen dock en turn around på två veckor. Det eliminirar ju alla okynnesinskickningar effektivt ;)

Dem hade ingen aning om vad Z värdet är eller ens att life cycle counter fanns. Så fortfarande på ruta ett där.
 
så man ska skicka in maskinen för snedgång och klånkljud?
 
Martin84 skrev:
så man ska skicka in maskinen för snedgång och klånkljud?
Du kan antingen köra vidare eller skicka in och vänta två veckor ungefär.
 
Någon som vet om det blir problem med parallella slingor med en wiper runner? (ca 15m)
 
Martin84 skrev:
så man ska skicka in maskinen för snedgång och klånkljud?
Jag skulle aldrig skicka något utan att vara överens med supporten att det är bästa vägen fram.
 
  • Gilla
Strega
  • Laddar…
eleson skrev:
Jag skulle aldrig skicka något utan att vara överens med supporten att det är bästa vägen fram.
Intressant att veta vad som kommer att ta skada med tiden av klånkandet? Något som låter som det inte skall är inget som är bra!
 
MBygga skrev:
Jag har den nya och köpte en till svärfar som visade sig vara av den "gamla" uppdaterade sorten. Faktum är att egentligen tycker jag det skulle vara bättre med synliga knappar för jag måste ju hela tiden lyfta på locket när jag t.ex. vill starta roboten manuellt eller när jag skall stänga av den. Tror Worx har gjort ett ratio för att få in samtliga knappar i samma kort men det innebär ju inte nödvändigtvis att det blir bättre för användarna. Har du sedan en plan tomt spelar det mindre roll vilka däck du har så du kan nog utan problem börja använda den maskinen du har. Svärfar är i alla fall väldigt nöjd med sin.
Kontakt med Claes Ohlson, som förväntat inget problem att byta, var förbi i dag bytte, råkade finnas i Täby som jag har nära till. Det kanske inte är jättestora synliga skillnader (hjulen, placeringen av regnsensor och knappar flyttade under luckan) men det kan vara annat som inte syns....känns rätt!
 
Är det nån som vet från vilken datumkod det är den "nya" versionen med nya hjul osv? Alla tillverkade 2014 antar jag? Men hur är det med slutet av 2013 t.ex? Vore skönt att slippa be personalen på CO packa upp maskinen för att titta om de t.ex. har en som är märkt 13 45 (eller i vilken ordning det nu är siffrorna står).
 
A Haddock skrev:
Är det nån som vet från vilken datumkod det är den "nya" versionen med nya hjul osv? Alla tillverkade 2014 antar jag? Men hur är det med slutet av 2013 t.ex? Vore skönt att slippa be personalen på CO packa upp maskinen för att titta om de t.ex. har en som är märkt 13 45 (eller i vilken ordning det nu är siffrorna står).
Det syns på bilden på kartongen att det är däcken med spetsigare mönster på nya versionen, kolla noga, annars ser kartongerna exakt lika ut.
Men jag skulle ändå be att få öppna för att vara säker.
 
ska skicka in min skit maskin...klånkar, kör åt vänster, klånkar riktigt mycket när han går på slingan och ibland tappar han slingan och söker på andra ställen..idag körde han in och ut från laddaren när han skulle in för laddning..Riktigt trött på mitt måndags ex.
 
Martin84 skrev:
ska skicka in min skit maskin...klånkar, kör åt vänster, klånkar riktigt mycket när han går på slingan och ibland tappar han slingan och söker på andra ställen..idag körde han in och ut från laddaren när han skulle in för laddning..Riktigt trött på mitt måndags ex.
Tråkigt för dig, risk att det drabbar fler efter ett par säsonger, tur man har 3 års garanti...
Har din maskin aldrig gått bra?
 
jo den har funkat bra men allt skit kom efter senaste uppdateringen....
 
Martin84 skrev:
jo den har funkat bra men allt skit kom efter senaste uppdateringen....
Då verkar det som ett programmerings fel!
Borde vara lätt för programmerarna att åtgärda och sedan skicka ut uppdatering!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.