Kan man skruva bort handtaget på laddstationen som sitter på vänster sida?
Känns inte som det fyller någon viktig funktion
 
elwis4 skrev:
Kan man skruva bort handtaget på laddstationen som sitter på vänster sida?
Känns inte som det fyller någon viktig funktion
Jo, det förhindrar klipparen att köra över laddstationen när den klipper. Jag skulle inte ta bort det.
 
elwis4 skrev:
Kan man skruva bort handtaget på laddstationen som sitter på vänster sida?
Känns inte som det fyller någon viktig funktion
Det är inget handtag, det är till för att roboten inte ska hamna i laddstationen när den går vinkelrätt mot den så den vänder.
 
Upptäckte ett nytt beteende hos min LD M igår och idag. När den ska ut på schema, backar ut, vrider in mot området, piper, startar, går iväg ca 5 m. Här stannade den, piper några pip och kör sen vidare. Stod ca 5 s. Idag hann jag kika på displayen, den visade bara det normala "gräsklippning".

Någon som sett detta?

Vidare har även min klonkandet i drivningen som försvinner efter omstart.
 
Den kör ut från laddaren och går iväg en en bit. Därefter stannar den ju och startar "klippskivan". Det hör man ganska tydligt om man står bredvid klipparen.
 
Nisse74 skrev:
Den kör ut från laddaren och går iväg en en bit. Därefter stannar den ju och startar "klippskivan". Det hör man ganska tydligt om man står bredvid klipparen.
Jo det vet jag, detta gör min precis efter att den backat ur laddaren och vridit sig mot gräsmattan. Den kör alltså ut ca 5 meter på gräset innan den stannar, piper och sen kör vidare.
 
vad kan det vara för fel? min worx får tuppjuck ibland när han ska åka in och ladda. Han följer slingan fint tills det är ca 1,5 meter kvar, då snurrar den och ska leta på slingan någon annan stans...lampan lyser grönt på laddaren...
 
elwis4 skrev:
Kan man skruva bort handtaget på laddstationen som sitter på vänster sida?
Känns inte som det fyller någon viktig funktion
Om du har ett hus över laddstationen kan du ta bort det, varför nu det skall vara nödvändigt, annars måste det vara kvar som krockskydd som andra redan svarat.
 
Ingen som vet hur man centrerar plattan som knivarna sitter fast i? Eller den innanför plattan.
 
Handtaget är ett påkörningsskydd och måste sitta där om inget annat hinder finns. Jag har byggt en liten "hundkoja" av spillvirke ( så att den inte ska synas så bra - nu när vi vet att PIN-koden inte skyddar så bra) och då kunde jag naturligtvis ta bort "handtaget".
 
peternicklas
rcjofo skrev:
Klippebredden på din robot er vel 18cm. I såfall klipper den ca 9 cm på utsiden av kanttråden. 35 - 9 = 26cm det er bredden du minst må ha med heller/beleggningsstein for å unngå kantklipping.
Blev nog lite fel med matematiken, gör ett nytt försök=)
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
Köpte en idag på Karlssons varuhus i Mariestad, 6995:- deras ordinarie pris. Fick vänta en vecka på leverans, dom fick hem 4st idag.
 
Igår gick åskan och nu lyser inte laddstationen eller laddaren längre. Kan någon som har en worx 2.0 kolla om laddaren skall lysa grönt/rött även om inte laddstationen är inkopplad så jag kan börja min felsökning på rätt komponent och eventuellt jaga nytt?
 
Laddaren 3716 lyser grönt även när laddstationen är bortkopplad!
 
Någon som vet om man jobbar med M's sneda gång? I mitt fall kommer detta annars att tvinga mig att dela upp tomten i zoner då i princip hela mina tomt sluttar lite, detta gör att klipparen väldigt ofta går samma väg, dels för att den i uppförslut överkompenserar och alltid tar den till högsta punkten, och skall den därifrån gör nedförslutet att den väldigt ofta "ramlar" ner i samma riktning, dvs i lutningens riktning. Därför missar den också en ca 4meter bred passage som leder till en annan del av trädgården väldigt ofta.

Väldigt frustrerarande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.