S
D09 skrev:
Ha ha jag brukar lära mig den hårda vägen, men jag glömmer aldrig.... Nästan :p

Nästa hus jag bygger kommer ha mellanrum mellan osb skivorna he he

Hur mycket bör man ta bort, räcker det med förhöjningen. Ska man fräsa ut ett spår i osb också?
det kan du. man göra vill ju ändå fylla springan lite. jag funderar om du ska vänta lite till om det blir några fler.

bäst blir det ju att riva ner gipsen och kolla alla skarvar på osben. men jag tror inte du vill det

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
SBH skrev:
det kan du. man göra vill ju ändå fylla springan lite. jag funderar om du ska vänta lite till om det blir några fler.

bäst blir det ju att riva ner gipsen och kolla alla skarvar på osben. men jag tror inte du vill det
He he inte än :)

Funderar på om man ska skära ut en rektangel på full längd och ca 25cm bred.

Fördelen med osb borde vara att det är lätt att byta gips :)

Hatar iofs o spackla..... Så jag sparar nog det där med o ta ner all gips i hela huset :)

D09
Ni är grymma :)

Tack för all hjälp :)

Nu tycker jag om att vara husägare igen ;)

D09 skrev:
Ha ha jag brukar lära mig den hårda vägen, men jag glömmer aldrig.... Nästan :p

Nästa hus jag bygger kommer ha mellanrum mellan osb skivorna he he

Hur mycket bör man ta bort, räcker det med förhöjningen. Ska man fräsa ut ett spår i osb också?
Du kan vara lugn! Det brukar inte vara några större problem. Tänk hur många som monterar sina skivor tätt och så sällan man hör om det. Skulle vilja säga att det är så i 98% av alla badrum jag har sett, även att plyfa inte har samma rörelsemån. Jag hade gjort såhär, men det är jag... Skär bort 10 cm nedanför det skadade i en horisontell linje. Plocka bort osb remsan (20 cm biten). Montera en ny osb med rörelsemån, gips och glöm inte att förstärka med spackelremsa i skarven! Och måla naturligtvis! 😉

Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Ha ha ha ser att du hittat ungarnas hamster nu. :p
Du D09 har då en jäkla otur vad det gäller dina grejor hemma , ingenting håller för din vilda framfart.
Lycka till ..

Jag har monterat osb utan rörelsefog i hela huset, på vissa ställen även bankat skivorna på plats. Ser inga problem med det någonstans och det sitter osb på alla väggar i detta hus.

S
MathiasS skrev:
Jag har monterat osb utan rörelsefog i hela huset, på vissa ställen även bankat skivorna på plats. Ser inga problem med det någonstans och det sitter osb på alla väggar i detta hus.
det är ju bra att du har ett dött och torrt hus. (y)

Ja, det glädjer mig! Men visst, nuförtiden är jag lite mindre noga med passformen på skivorna, så det blir lite glipor - så jag vill inte påstå att det är tokigt att sätta med glipa.

• Gilla
1
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.