Nicke Nyfiken
Snozzi skrev:
Har en precis nyköpt och installerad Landroid 2.0. Efter att ha lagt ut slingan och låtit Landroiden följa slingan hela vägen till laddningsstationen tänkte jag att detta var ju inga problem att installera. Men när den kom fram till laddningsstationen kör den fint in och anslutar. Den gröna lampan på laddningsstationen växlar från grönt till att lysa fast rött, i displayen på maskinen står det 'Locating chargar base' efter några sekunder backar maskinen ut en liten bit och kör sedan in i igen, detta upprepar maskinen 5 gånger innan meddelandet i displayen ändras till 'Charging base blocked'.

Har provat att ändra läge på laddningsstationen ifall det är så att den lutar som gör att den inte tar laddning men har ej gjort någon skillnad.
Kan inte se något fel på stiften på laddningsstationen eller i maskinen. Har torkat av dem men det gjorde ingen skillnad

Vad kan vara fel?


Har filmat när maskinen gör detta och laddat upp på internet ifall ni vill se.
Länk: [länk]
Vet inte om det är detta som har hänt i ditt fall men just fenomen du beskriver kan tydligen uppstå om man lyfter/drar ut gräsklipparen från laddstationen.

Man ska i stället låta den själv backa ut ur laddaren genom att trycka på startknappen. Sedan kan man trycka på stopp och därefter flytta den.
 
Arviking skrev:
Någon som vet om något ställe med bra pris på L-modellen nu? Grannarna är imponerade av worxen och vill va med i gemenskapen ;)
handladesign. se för 9549:- (fraktfritt) är nog bästa pris för LD L just nu.
 
Nicke Nyfiken
Arviking skrev:
Någon som vet om något ställe med bra pris på L-modellen nu? Grannarna är imponerade av worxen och vill va med i gemenskapen ;)
Jem&fix tar just nu 9899:- men om Handladesign.se tar 9549:- som MBygga säger så ger Jem&fix prisgaranti 20% länge pris, vilket betyder att en Landroid L kostar 7639:- på Jem&fix just nu.

7639:- för en Landroid L är svinbilligt. Inget att tveka på.:D
 
Menar de inte 20% av mellanskillnaden i rabatt då?
 
Hej Nicke Nyfiken.Om man ska använda Jem&Fix 20% garanti måste affären vara fysisk du ska kunna hämta ut varan.När jag köpte min landroid m på Jem&Fix så frågade dom om Netonnet hade en fysisk butik.
 
celica90 skrev:
Hej Nicke Nyfiken.Om man ska använda Jem&Fix 20% garanti måste affären vara fysisk du ska kunna hämta ut varan.När jag köpte min landroid m på Jem&Fix så frågade dom om Netonnet hade en fysisk butik.
Då finns alternativet Webhallen (www.webhallen.se) som har ett antal fysika butiker att välja på för att köpa/hämta sin vara, de tar 9685:- för LD L så det borde fungera med prisgarantin.
 
patrikke skrev:
Menar de inte 20% av mellanskillnaden i rabatt då?
Nej, de säljer varan för 20% under konkurrentens pris, så det blir då 0,8*9685=7748 kronor mot Webhallen pris. Ett alldeles utmärkt pris.
 
Problemet är att den inte finns i butiken.Det är en beställningsvara,Men jag är lite osäker om detta,men det kanske någon annan som vet här på forumet hur det fungerar.Men man kan ju göra ett försök.;)
 
Ingen som har koll på något ställe där man kan få en 2.0 billigare än Jem & Fix? Alternativt en annan butik som säljer 2.0 med prisgaranti.
 
Nicke Nyfiken
celica90 skrev:
Hej Nicke Nyfiken.Om man ska använda Jem&Fix 20% garanti måste affären vara fysisk du ska kunna hämta ut varan.När jag köpte min landroid m på Jem&Fix så frågade dom om Netonnet hade en fysisk butik.
Sorry! Fick för mig att Handladesign hade en fysisk butik. Men 7748:- är också ett svinbra pris.
 
Frandas Jem&Fix har ett lägre pris på sin hemsida 6995:- reklambladet står det 7890:- det går ju att göra ett försök.
 
Frandas skrev:
Ingen som har koll på något ställe där man kan få en 2.0 billigare än Jem & Fix? Alternativt en annan butik som säljer 2.0 med prisgaranti.
Nej ,det tror jag inte men 6995:- är ju ett utmärkt pris, bara att slå till medan det finns några kvar för det går fort nu.
 
celica90 skrev:
Frandas Jem&Fix har ett lägre pris på sin hemsida 6995:- reklambladet står det 7890:- det går ju att göra ett försök.
Borde stå reservation för prisändringar i reklambladet för de brukar hävda att nätpriset är senst gällande.
 
celica90 skrev:
Problemet är att den inte finns i butiken.Det är en beställningsvara,Men jag är lite osäker om detta,men det kanske någon annan som vet här på forumet hur det fungerar.Men man kan ju göra ett försök.;)
Ja, för du kan gå in i Webhallens butik och beställa varan och sedan få den levererad där så det kan de nog inte komma undan med. Det står bara att för deras del skall det vara en lagerhållen vara när det gäller Jem&Fix prisgaranti.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.