Hej,
Vi flyttade in i vårt nyckelfärdiga hus i november där vi har ett tarkett epoque-golv (som för övrigt kostade skjortan!) och märker mer och mer hur det är små knarrande lite här och var... Känslan är att det blivit gradvis värre men det kan vara psyket som spelar mig ett spratt också...
Hur som helst, är detta något man får leva med eller kan man göra något åt det? Och mer därtill, är detta något vi har rätt att anmärka på och kräva åtgärder?
Huset är ett Eksjöhus med vattenburen golvvärme, enplanshus...
Tilläggas skall att vi bott i huset i över 6 månader redan.
Vol
Vi flyttade in i vårt nyckelfärdiga hus i november där vi har ett tarkett epoque-golv (som för övrigt kostade skjortan!) och märker mer och mer hur det är små knarrande lite här och var... Känslan är att det blivit gradvis värre men det kan vara psyket som spelar mig ett spratt också...
Hur som helst, är detta något man får leva med eller kan man göra något åt det? Och mer därtill, är detta något vi har rätt att anmärka på och kräva åtgärder?
Vol
Rent spontant så kan jag tycka att golv ska inte knarra på nya hus.Volatyle skrev:Hej,
Vol
Knarr hör hemma i spökhus
Vet ej vilka chanser ni har att reklamera
Nej, det är ju det... Det är förviso ett plankgolv med långa enskilda plankor;D09 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kanske är extra känsligt? Jag vet inte... Det är lite störande bara att det är små knirrknarr här och var i huset...Tänker att någon mer än mig som byggt nytt hus borde råkat ut för det - och har input på vad som gjordes.
Liknande trådar
-
Läckage vid toan mot golv i nybyggt hus, varför?
Badrum -
Optimera nätverket i nybyggt hus
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Hur blir det på nybyggt hus med värdeår 2011
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Akvarium rum i nybyggt hus
Planlösningar -
Nybyggt hus, golvvärme trasig plus andra fel, hur mycket stålar hålla inne?
Juridik