8 664 läst · 25 svar
9k läst
25 svar
Jobb som ger billiga flygbiljetter?
Sida 1 av 2
Folk som jobbar på SAS kan ju fixa billigare resor med flyg, även billigt boende på deras hotellkedjor. Finns det andra flygbolag som har kontor i Sthlm? Folk som kränger resor på resebyråer vilka rabatter har de? Har markpersonal(Swedavia?)på Arlanda rabatter hos nått flygbolag? Finns det andra yrken/roller som har bra rabatter på flyg? Finns säkert någon där ute som har ett bra tips
Jag syftar inte på ett resande jobb, utan ett jobb där man har möjlighet att köpa billiga flygbiljetter, för privata semestrar såklart!
Hade inte varit fel jobba i alperna, typ åt STS skidresor, och kombinera det med vandringsledare på sommaren. Jag är inte lastgammal men inte 25 heller, kondisen är inget vidare heller. Har inte åkt lagg på 20 år, hehe, hur ska det gåslacker skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det är väl kul att resa och se nya ställen.pelpet skrev:
Men sitter man bara på flygplats lounges, konferensrum och hotellrum kan man väl lika gärna stanna hemma och använda telefonen eller Skype.
Mina resor i jobbet har i alla fall gett mig mycket.
Och inte kostat mig en krona. Firman betalar naturligtvis.
Men nu när jag jobbar "intellektuellt" eller vad man skall kalla det finns ingen anledning att resa runt i världen.
Elektronerna far omkring på nätet och gör jobbet
Förr i världen fick väl SAS anställda typ 80-90% rabatt på flyget... Men hur det är idag då 80% av flygbiljettens pris är skatter o avgifter har jag ingen aning om. Är inte även dessa förmåner beskattningsbara?
Ang ny modern kommunikationsteknik så har jag sparat in ung 25 tor utrikesflyg/år samt 2500mil /år med bilen.... Helt underbart
Ang ny modern kommunikationsteknik så har jag sparat in ung 25 tor utrikesflyg/år samt 2500mil /år med bilen.... Helt underbart
Telefon/videokonferenser eller menar du email?Nimajneb skrev:Förr i världen fick väl SAS anställda typ 80-90% rabatt på flyget... Men hur det är idag då 80% av flygbiljettens pris är skatter o avgifter har jag ingen aning om. Är inte även dessa förmåner beskattningsbara?