Hej,

Jag ska strax börja lägga trall och läser att man ska börja utifrån och in och mäta hela tiden så man hamnar i linje med fasaden.

Jag har dock en idé.. Eller snarare fråga.. På min altan kommer jag lägga fasta längder (4,50) där det sedan hamnar en fris utanför. Alltså inga skarvar...

Är det då inte en bra approach att lägga ut ALLA trallbrädor direkt på plats och sedan börja skruva? Det känns som det blir både effektivt och jag ser direkt om avslutet mot fasaden blir bra?

Eller gör jag en riktigt amatörmässig tankevurpa nu?

Vol

Så gör jag alltid, brukar skruva ändarna och nån på mitten så allt ligger som det ska, sen snörslår jag med gul krita och skruvar raka och snygga rader.

OBS!!!
Blå krita är ett helsike att få bort!!!

• Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Så gör jag alltid, brukar skruva ändarna och nån på mitten så allt ligger som det ska, sen snörslår jag med gul krita och skruvar raka och snygga rader.

OBS!!!
Blå krita är ett helsike att få bort!!!
Det finns ju fasen bara blå och röd i varenda butik!!

Vit eller gul måste du kunna hitta.

Finns överallt där jag handlat

Har provat byggmax, krauta, järnia, Clas Olsson... Alla har blå :)

S
kolla beijer eller annat större bolag. järnia och clas ohlson är fel butiker att leta i(vet inte va dom gör men värst bra är dom inte längre).
jag tycker du tar typ tio i sänder. bara för att inte bli lika stel i rygg,nacke å knä.

Volatyle skrev:
Har provat byggmax, krauta, järnia, Clas Olsson... Alla har blå :)
Kolla Beijer

S
kollade beijers hemsida. som sagt bara blå å röd.
dock brukar dom mera i butik än på nätet.
själv köper vi på ahlsell å dom är nästan alla färger.

• Gilla
Johan0046
  • Laddar…
Swedol har garanterat

Det går fint utan snörslå med, sätt en skruv i första och sista brädan,( längst in och längst ut) spänn ett murarsnöre eller annat tunt snöre mellan så har du en spikrak linje att skruva efter.

• Gilla
coztello
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.