8 105 läst · 9 svar
8k läst
9 svar
Lägga ut all trall innan skruvning?
Hej,
Jag ska strax börja lägga trall och läser att man ska börja utifrån och in och mäta hela tiden så man hamnar i linje med fasaden.
Jag har dock en idé.. Eller snarare fråga.. På min altan kommer jag lägga fasta längder (4,50) där det sedan hamnar en fris utanför. Alltså inga skarvar...
Är det då inte en bra approach att lägga ut ALLA trallbrädor direkt på plats och sedan börja skruva? Det känns som det blir både effektivt och jag ser direkt om avslutet mot fasaden blir bra?
Eller gör jag en riktigt amatörmässig tankevurpa nu?
Vol
Jag ska strax börja lägga trall och läser att man ska börja utifrån och in och mäta hela tiden så man hamnar i linje med fasaden.
Jag har dock en idé.. Eller snarare fråga.. På min altan kommer jag lägga fasta längder (4,50) där det sedan hamnar en fris utanför. Alltså inga skarvar...
Är det då inte en bra approach att lägga ut ALLA trallbrädor direkt på plats och sedan börja skruva? Det känns som det blir både effektivt och jag ser direkt om avslutet mot fasaden blir bra?
Eller gör jag en riktigt amatörmässig tankevurpa nu?
Vol
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Så gör jag alltid, brukar skruva ändarna och nån på mitten så allt ligger som det ska, sen snörslår jag med gul krita och skruvar raka och snygga rader.
OBS!!!
Blå krita är ett helsike att få bort!!!
OBS!!!
Blå krita är ett helsike att få bort!!!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Vit eller gul måste du kunna hitta.
Finns överallt där jag handlat
Finns överallt där jag handlat
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Swedol har garanterat
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilka sorters golv kan man lägga på ett gjutet betonggolv i källare?
Golv -
Byta gjutjärnsbrunnar och lägga klinker i tvättstuga(Betong källare)
Tvättstuga -
Lägga trall. Vad göra med sluttning?
Altan & Uteplats -
Lägga trädäck med trallrutor
Altan & Uteplats -
Lägga trallrutor som uteplats
Altan & Uteplats