Stämmer, den har inte guidekabel, och kan heller inte följa slingan och starta på annan plats.
Däremot borde den ta sig igenom en passage på 2*4 meter.
 
peternicklas
davidgp skrev:
Jag menar eg inte två zoner på det sättet, utan en zon som befinner sig bakom en smal passage. Tomten är delad i två, med en passage på cirka 4x2m som jag funderar på om den tar sig igenom. Om den kunde följa slingan ut i cirka 20m "ibland" så skulle det fungera.

Jag löser det på min tomt m guidekabel, men vad jag förstått så har Landroid inte en sådan.
Som du beskriver passagen så klarar Landroid det utan problem.
 
Då var man med Worx då...inköpt hos Classe för 6370 pengar. Även beställt extra kabel från ÖB enligt tips tidigare i tråden....

En annan fråga.....jag har några "öar" i trädgården där det är planteringar (Magnolior, rhododendron mm)...dessa planteringar är i samma höjd som gräset men jag vill inte att klipparen kör på stammarna/buskarna.
Istället för att krångla med kabel runt dessa "öar", kan man inte sätta upp sån här runt buskar och träd och få klipparen att vända när den krockar med dessa?

http://www.cheapy.se/Produkt___Graeskant_109353__24351_13084_13084_

/Anders
 
Verkar vara utgången produkt hos clas ohlsson nu.
 
CAH skrev:
....kan man inte sätta upp sån här runt buskar och träd och få klipparen att vända när den krockar med dessa?
[länk]_
/Anders
Borde funka, bara den inte sviktar för mycket. Men för 99.- kan du väl testa!
 
Henke2600 skrev:
Verkar vara utgången produkt hos clas ohlsson nu.
Röva. Hoppas det finns lokalt att tillgå...
 
peternicklas
davidgp skrev:
Röva. Hoppas det finns lokalt att tillgå...
Är nog det som gäller om man ska köpa en. De har helt enkelt sålt slut på sitt lager och återkommer till nästa år. De beställde ett antal containrar så de har sålt riktigt bra.
 
davidgp skrev:
Röva. Hoppas det finns lokalt att tillgå...
Det finns en hel del maskiner kvar på de lokala CO-affärerna...
 
Har fått bekräftat att det inkommer fler klippare.
Produkten har ej utgått enligt Kundtjänst på Clasohlson, tydligen en bugg i deras system. Om det blir ett för stort minus saldo så tror systemet att varan utgått.
 
peternicklas
depalma skrev:
Har fått bekräftat att det inkommer fler klippare.
Produkten har ej utgått enligt Kundtjänst på Clasohlson, tydligen en bugg i deras system. Om det blir ett för stort minus saldo så tror systemet att varan utgått.
Kul att höra, "Ett skepp kommer lastat", hoppas bara att det inte tar för lång tid. Det är nu som alla jagar och vill köpa Landroid.
 
Beställde hos CO-webbutik i natt och fick leveransdatum 20 maj, trots att det vid tillfället stod att den fanns i lager hos webbutiken.
 
peternicklas
Patrik Lundberg skrev:
Beställde hos CO-webbutik i natt och fick leveransdatum 20 maj, trots att det vid tillfället stod att den fanns i lager hos webbutiken.
Verkar som att många har beställt tidigt idag och ett ordersystem som inte hunnit med.
 
D
Sa de något om att man skulle kunna beställa idag?
 
Den har endast 18 cm klippbredd. Tar de inte då väldigt lång tid att klippa? Ser att konkurrenterna har 28cm bredd.
Är ni som äger den här nöjda med resultatet eller har jämfört den med andra märken?
 
peternicklas
mtboy skrev:
Den har endast 18 cm klippbredd. Tar de inte då väldigt lång tid att klippa? Ser att konkurrenterna har 28cm bredd.
Är ni som äger den här nöjda med resultatet eller har jämfört den med andra märken?
Bara 18 cm. Flera andra ligger på mellan 18 - 22 cm. Mycket beror på den teknik som styr hur den ska klippa gräsmattan på. Landroid har en bra teknik och min gräsmatta på 800 kvm klipper den på 20 - 25h inkl. laddning.
Bäst är givetvis Bosch, när den väl fungerar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.