2 157 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Påskägg och prestanda.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 192 inlägg
Påskäggen till höger på sidan är väldigt fina och ger en härlig färgklick, men! De gör sidan väldigt svårnavigerad då den tar väldigt lång tid att ladda, samt att eftersom den hänger med när man scrollar så är det väldigt tungt att läsa trådar.
Detta funkar säkert på merparten av datorerna, men eftersom jag ibland läser via tunnlad skärm så gissar jag på att kompressionsalgoritmerna inte lyckas hantera detta utan måste skicka om allt hela tiden, därav dålig prestanda.
Detta funkar säkert på merparten av datorerna, men eftersom jag ibland läser via tunnlad skärm så gissar jag på att kompressionsalgoritmerna inte lyckas hantera detta utan måste skicka om allt hela tiden, därav dålig prestanda.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Då tar vi bort påskägget.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 192 inlägg
Awee! Det går att scrolla igen!
Men skulle man inte kunna ha "pynt" som man kan välja att inte visa? Jag kan tänka mig att många andra tycker det är stämningshöjande, så det vore tråkigt att förstöra för alla andra.
Men skulle man inte kunna ha "pynt" som man kan välja att inte visa? Jag kan tänka mig att många andra tycker det är stämningshöjande, så det vore tråkigt att förstöra för alla andra.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Inte förstör du för någon annan. Och nu är ju påsken över så nu ska påskpyntet städas ut.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 192 inlägg
Jag lyfter denna igen, mest för att säga att den nya bakgrunden på förstasidan är jättefin och går att scrolla med, men det tar en 5-10s för att ladda förstasidan.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Tack för feedback. Nu har vi gjort bilden mindre (lättare) så att den inte ska vara lika resurskrävande.
Liknande trådar
-
HJT:s prestanda i svagt ljus och effektivitet för bifacial kraftgenerering
El -
Prestandadeklaration till Energikassetten
Ved, Pellets, Flis -
FTX Salda Smarty 2 XP 1.1 prestanda- och inställningsfrågor
Ventilation -
Bergvärme - pris, prestanda och annat att tänka på?
Värme allmänt -
Prestandadeklaration Brännö kamin
Ved, Pellets, Flis