Haha! Äntligen har plattläggaren fått golvet på plats så jag kunde dra lite rör till källartoan. Plattläggningen blev på gränsen till godkänd men fan inte mer. Hade blivit bättre om jag gjort det själv, som vanligt. Gött med två färdiga rum som man kan börja bygga hyllor och annan förvaring i.

avlopp_kallare31.jpg

avlopp_kallare32.jpg

Detta blev ju OK, väntar med att koppla in allt på stammarna tills allt är klart på toan.

avlopp_kallare33.jpg

Men vad hände här då? Jo, givetvis börjar jag söndagsmorgonen med att böja 200kr kromat kopparrör på fel ställe... I övrigt blev det bra. Fick silkonat fast WC-stolen men inte monterat vattenlåset till handfatet. Har lyckats försnilla gumminippeln för att täta vid väggen. Min väluttänkta Rinkabyorder saknade två 10mm stödhylsor. Rörkrökaren som monterade handfatet från början tyckte tydligen inte det behövdes stödhylsor i mjuka kopparrör...

avlopp_kallare34.jpg
 
Skruvat våtrumsskivor. Hållt i kalas inklusive grillning :)
 
Sänkt mina bilförsäkringskostnader med 39% och samtidigt förbättrat villkoren.
 
ullberg
Monterat mitt senaste crowdfunding-projekt:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett tryck och man får genom telefonen se och prata med den som står vid dörren. Lite buggig får man nog säga, men det får duga så länge...

/U
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
Sänkt mina bilförsäkringskostnader med 39% och samtidigt förbättrat villkoren.
Begreppet "hus" blir bara vidare och vidare... :D
 
Nyfniken skrev:
Begreppet "hus" blir bara vidare och vidare... :D
Kanske är en husbil:)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
AnneFi skrev:
Rullebulle, skitsnyggt finns det någon tråd med fler bilder? :)
Tack! Vad kul att du tyckte det.
Jag har faktis ingen blogg sen så håller jag på att renovera hela övervåningen som köket befinner sig på och köket är då inte klart (då vi har en rätt så öppen planlösning)
Men jag skickar en bild på hur det ser ut idag! uploadfromtaptalk1396890624598.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1396890640947.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nyfniken skrev:
Begreppet "hus" blir bara vidare och vidare... :D
Förlåt. Byggbilsförsäkringskostnader menar jag förstås.
 
  • Gilla
Carl_Elvis och 1 till
  • Laddar…
Fick efter många, många (fråga inte..) turer äntligen besked om att ansökan för det nya avloppet är godkänd. :)

Nu ska det grävas 100 meter och anläggas nya slamavskiljare, pumpbrunn och 40 m2 infiltration.
 
MathiasS skrev:
Gjort trettielva kap på kakelplattor som förberedelse för att plattsätta ett ytterhörn som håller 45 graders vinkel. Nu har jag samlat kraft en stund för att ge mig på plattsättningen där det antingen blir bra eller så går hela arbetet hittills åt helvete. De sista 3,5kvm vägg som återstår efter detta tar väl en timme att sätta, detta har jag hållt på med en dryg halv dag....
Du börjar komma ikapp! Här hemma har det inte hänt mycket sedan i onsdags då jag la cellplasten klart i källaren. Sen fick jag åka ut till en polare och hissa upp hans utbyggnad på tre 5 tons domkrafter för att byta ut hela underredet som sattes upp när kåken byggdes... Det som började med att byta fönsterbleck blev genast en höna. Gick runt hans hus för att kika på alla fönster när jag slutligen kikade under och insåg att det fanns viktigare saker, vad tycks?

Före, inte en bärlina har vettigt stöd. 95 stolpen gick hela vägen upp till golvspån. Skruv och spik blandat... *suck
IMG_0830.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0831.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0834.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0829.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
IMG_0884.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är det i vart fall 3x145 tryckat som sitter UNDER bärlinorna och inte vid sidan av som vi dessutom skiftade ut i den mån det var möjligt. Mitt i balkskorna och bultar med frallor. Spikplåt för att hålla ytterligare - Nu skall det väl hålla? Sabla fuskbygge...

Sen reste vi för 80kvm altan! Polaren tyckte att det vore smutt att ha något att stå på när vi fixade fönsterblecken, så bygga altan för att kunna montera fönsterbleck. Ganska sund prioritering....

IMG_0886.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Satt in en ny köksbänk och diskho.
köksbänkar.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Duschen och nischen i duschen börjar bli klart för EPS-cementgjutning.
I övrigt har jag städat hela badrummet. Burit ut verktyg som inte behövs mer och dammsugit. ImageUploadedByByggahus.se1396896109.852908.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Planterat om lite blommor och tagit sticklingar på några, även köpt några murgrönor. :) Sått lite sockerärtor och gurkfrån med dottern, hon ska ha egen odlingslåda på tomten är det tänkt. :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
slacker skrev:
...Mitt i balkskorna och bultar med frallor.
Frallor?
 
ullberg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.