Efter att elektrikern dragit ström till vårt nya kök så ser ett par av våra golvspån numera ut som schweizerost.

Hur går man till väga för att byta ut enstaka skivor i ett golv?
Skivorna är 22 mm och det är 600mm mellan skarvarna, antar att det är 620mm golvspån jag ska använda då?

bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller finns det ett enklare/smartare sätt att komma till rätta med hålen (vi ska lägga marmoleum click)?

Trä ner en list som skruvas fast under i varje hål sen är det bara skruva och limma fast dom igen.

• Gilla
TNBD
  • Laddar…
skruva fast dom urborrade bitarna och lägga click ovanpå ?

• Gilla
TNBD
  • Laddar…
Tack :)
Jag ska testa med att trä in en list under!

De hål där det är en regel där skulle jag bara limma och skruva fast den bit eller motsvarande som saknas. I övriga försöka sticka ner en bit läkt att skruva fast på undersidan av hålet och sedan skruva fast en bit i hålet. :)

• Gilla
TNBD
  • Laddar…
Lite pu-lim eller byggfog typ tec-7 runtom kanterna och knacka ner bitarna igen. behövs inte något mothåll... marmoleumplattorna klarar sig nog fint även om inte klossarna är tillbaks också för den delen

• Gilla
TNBD
  • Laddar…
Ska du lägga klick lr parkettgolv så skulle man tom strunta i det helt enkelt

Fantasiskt forum :)

Efter att ha släppt tankarna på att byta skiva så sökte jag lite mer här.

Försöka peta ned läkt i hålen och skruva/limma fast dessa och sedan fästa pluggarna i läkten.

Pluggarna är några mm mindre än hålen så jag tänkte fylla skarvarna med Plastic Padding Elastic och slipa/jämna till.

(även om det kanske inte är något problem att låta det vara, så vill jag göra det "ordentligt")

• Gilla
1
  • Laddar…
TNBD skrev:
Fantasiskt forum :)

Pluggarna är några mm mindre än hålen så jag tänkte fylla skarvarna med Plastic Padding Elastic och slipa/jämna till.

(även om det kanske inte är något problem att låta det vara, så vill jag göra det "ordentligt")
Hedervärt:) vanligt spackel räcker nog gott om du vill återställa...plastic padding är nog starkare än spånskivan i sig:)

Får man fråga varför elektrikern gjort sådär???

injonil skrev:
Får man fråga varför elektrikern gjort sådär???
För att gömma kabeldragningen antagligen :)

Ok, jag är nog bara lite för trött för att förstå hur :(

Det är kabeldragning från proppskåp till fristående köksö (bland annat) under ett golv med fantasifullt placerade reglar och andra hinder :)

Lite trött idag med, men nu förstår jag! :)

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.